19.06.2013

Pokus selhal

Nový prezident McDonald’s Dan Thompson chtěl změnit jídelníček na zdravější jídla. Zákazníci to odmítli.

Nový prezident společnosti McDonald’s Dan Thompson zavedl v restauracích dosud neobvyklý sortiment zdravých jídel a salátů. Učinil tak v návaznosti na neustálé stížnosti ohldně zvyšující se obezity Američanů, kteří se v McDonald’s stravují. Výsledky však nevedly k očekávanému efektu. Lidé v drtivé většině případů dali přednost hamburgerům.

provozovna Foto McDonald's

Naladit lidi na zdravou stravu firmě McDonald’s v Americe nevyšlo. Zůstává tak nadále u hamburgerů, pro které si jej zákazníci oblíbili.

„Ukázalo se, že saláty a zdravá jídla představují jen 2 až 3 % obratu firmy. V tomto ohledu tak nemyslím, že by tato jídla byla hlavním motorem růstu v blízké budoucnosti,“ dodal k tomu Dan Thompson, prezident společnosti. Thompson byl jmenován v červenci minulého roku a hned po svém nástupu se rozhodl změnit kurz ve formování nabídky fastfoodů. „Naši zákazníci nám dali zelenou k tomu, abychom přinesli nové kategorie výrobků,“ přibližuje rozhodnutí Thompson. Stalo se však, že toto odhodlání očekávané ovoce nepřineslo.

Konkurence mění styl

Dan Thompson si dal za cíl prolomit stereotyp McDonald’s jako fastfoodu s vysoce kalorickým jídlem, což způsobuje zvýšenou obezitu například u amerických dětí. K menu tak byl pomocí propagačních materiálů kladen důraz na salát a další zdravou stravu. Ani to však nepřineslo požadovaný efekt, lidé chtěli hamburgery, salát odmítali. Dan Thompson uzavírá: „I přes to, že nám tato strategie nevyšla, budeme stále klást důraz na zdravá jídla v našich menu. Pravděpodobně v budoucnu také omezíme počet nezdravých položek v sortimentu.“

McDonald’s se také stále soustředí na boj s konkurencí. V Jižní Americe začal testovat donášky až do domu, což dříve společnost razantně odmítala kvůli ztrátě čerstvosti jídla. Nicméně konkurence firmu k tomuto kroku nakonec dohnala. Podobnou službu už nabízí konkurent Burger King v Americe.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank