Češi sází na jídlo

Franšízovou značku Subway v Česku můžeme nalézt na 17 místech. Dle jejího průzkumu se Češi zajímají v podnikání nejvíce o gastronomii.
Sobota
24.01.2015
Fastfood či restaurace jsou pro Čechy nejlepší možností, kde začít podnikat. Oproti Polákům, ti volí spíše kosmetiku.
 

Středoevropské zastoupení franšízového řetězce rychlého občerstvení Subway si v Česku a západním Polsku nechal vytvořit průzkum trhu o tom, jakou oblast by respondenti volili, kdyby se rozhodli pustit do podnikání. Největší šanci na úspěch by Češi viděli ve vlastním fast-foodu či restauraci. Naproti tomu Poláci preferují salony krásy a poradny na hubnutí.

Pro otevření fast-foodu nebo restaurace se vyslovilo 40 % dotázaných Čechů a více než čtvrtina oslovených Poláků. Mezi další volby Čechů na úspěšné podnikání pak patří vzdělávání a až poté kosmetika a zdraví. „Češi předpokládají další růst zájmu lidí o stravování v restauracích a fast-foodech. Jde o přirozený vývoj kopírující podobný trend na západ od nás,“ komentoval výsledky průzkumu Martin Princ, manažer rozvoje značky Subway ve střední a východní Evropě.

Gastronomický trh zažívá v poslední době v České republice konsolidaci. Lidi si vybírají restaurace a zajímají se více o kvalitu nejen v oblasti podávaného jídla, ale také o prostředí restaurace jako takové,“ komentuje výsledky průzkumu Gabriela Petrová, business development poradenské společnosti PROFIT system. Její slova potvrzuje i vyšší poptávka podnikatelů v gastronomii o změnu image a designu jejich restauračních poboček.

Samotný Subway rozjel nejen v Česku, ale také v regionu střední a východní Evropy větší expanzi. U nás se mu zatím nedařilo prorazit tak jako ostatním americkým franšízovým konceptům zaměřující se na rychlé občerstvení. To ale hodlá firma změnit. Zaměřit se chce nejen na typické lokality jako centra měst a obchodní centra, ale také například dálnice. Zákazníci si mohou koupit typické sendviče už na 17 místech republiky.

Druhým nejčastějším oborem, kde Češi vidí potenciál úspěchu, se dle průzkumu stalo vzdělání (27 %), třetí skončila kosmetika a zdraví (23 %). Na čtvrtém místě se s 10 % umístila oblast oděvy a obuv.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014