21.02.2015

Franšízanti v hledáčku

Zavedené firmy přistupují na franšízový koncept a hledají franšízanty. Začínající podnikatelé tak mají větší možnosti ve výběru franšíz.

Existují dva druhy začátku rozvoje sítě pomocí franšízy. Prvním je rozhodnutí firem začít už v začátcích podnikání expandovat pomocí franšízantů. Druhou možností je rozjet podnikání vlastními silami a následně rozjet franšízu. Počet společností, co patří do druhé kategorie, se stále zvyšuje. Co je k tomu vede?

RK Sting v Třinci Foto RK Sting Třinec

Společnost RK Sting působí na trhu už 17.rokem. Za tu dobu v Česku zprovoznila 40 realitních kanceláří. Letos spustila franšízu a zatím na základě této spolupráce fungují 2 pobočky.

Loni se k franšízovému rozvoji přiklonil řetězec prodávající elektroniku Euronics, který už několik let úspěšně provozuje vlastní obchody. „Pro franšízový model jsme se rozhodli z důvodu lepšího rozvoje a nižších nákladů,“ dodává výkonná ředitelka Euronics Martina Fialová. Společnost provozuje zatím 4 franšízové obchody, ty do rukou dostali partneři, co už pobočku Euronics vedli. Pro franšízu se rozhodla i realitní kancelář RK Sting, která se rozrostla do rozměrů úspěšné sítě s více než 40 pobočkami a další chce rozvíjet už jen jako franšízové.

Firmy, které už nějakou dobu podnikají na trhu, mají vstup do franšízy mnohem jednodušší. Ví, už jak trh funguje a franšízanty se stávají především manažeři, kteří už obchod dříve úspěšně vedli. Podobným způsobem se rozvíjí i Teta drogerie, která své franšízanty najímá zejména mezi obchodními manažeři, co už mají zkušenost ve vedení drogerií.

Ovšem existují i firmy, které franšízový koncept spustily, ale svého franšízanta dosud nenašly. Tak se pro franšízing rozhodla společnost Solodoor. Ta už v Česku působí 17 let a loni začala hledat franšízanty, ale ještě žádného nenašla. „Naším cílem je vyvážit obchodní zastoupení značky Solodoor v jednotlivých regionech, jelikož naše pokrytí českého trhu je bohužel stále velmi nerovnoměrné,“ říká ředitel firmy Solodoor Jiří Maršala. Franšízanti si vybrali jako nejlepší možnost.

Firmy využívají franšízové partnery zejména v lokalitách, kam by svými vlastními silami nevstoupily, a to z vysokých provozních nákladů. Franšízanti také lépe rozumí regionu a postarají se o lepší rozvoj v dané lokalitě, což je pro firmy také důvod, proč využít franšízy,“ dodává business development manažer poradenské firmy PROFIT system Gabriela Petrová.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank