Franšízanti v hledáčku

Společnost RK Sting působí na trhu už 17.rokem. Za tu dobu v Česku zprovoznila 40 realitních kanceláří. Letos spustila franšízu a zatím na základě této spolupráce fungují 2 pobočky.
Sobota
21.02.2015
Zavedené firmy přistupují na franšízový koncept a hledají franšízanty. Začínající podnikatelé tak mají větší možnosti ve výběru franšíz.
 

Existují dva druhy začátku rozvoje sítě pomocí franšízy. Prvním je rozhodnutí firem začít už v začátcích podnikání expandovat pomocí franšízantů. Druhou možností je rozjet podnikání vlastními silami a následně rozjet franšízu. Počet společností, co patří do druhé kategorie, se stále zvyšuje. Co je k tomu vede?

Loni se k franšízovému rozvoji přiklonil řetězec prodávající elektroniku Euronics, který už několik let úspěšně provozuje vlastní obchody. „Pro franšízový model jsme se rozhodli z důvodu lepšího rozvoje a nižších nákladů,“ dodává výkonná ředitelka Euronics Martina Fialová. Společnost provozuje zatím 4 franšízové obchody, ty do rukou dostali partneři, co už pobočku Euronics vedli. Pro franšízu se rozhodla i realitní kancelář RK Sting, která se rozrostla do rozměrů úspěšné sítě s více než 40 pobočkami a další chce rozvíjet už jen jako franšízové.

Firmy, které už nějakou dobu podnikají na trhu, mají vstup do franšízy mnohem jednodušší. Ví, už jak trh funguje a franšízanty se stávají především manažeři, kteří už obchod dříve úspěšně vedli. Podobným způsobem se rozvíjí i Teta drogerie, která své franšízanty najímá zejména mezi obchodními manažeři, co už mají zkušenost ve vedení drogerií.

Ovšem existují i firmy, které franšízový koncept spustily, ale svého franšízanta dosud nenašly. Tak se pro franšízing rozhodla společnost Solodoor. Ta už v Česku působí 17 let a loni začala hledat franšízanty, ale ještě žádného nenašla. „Naším cílem je vyvážit obchodní zastoupení značky Solodoor v jednotlivých regionech, jelikož naše pokrytí českého trhu je bohužel stále velmi nerovnoměrné,“ říká ředitel firmy Solodoor Jiří Maršala. Franšízanti si vybrali jako nejlepší možnost.

Firmy využívají franšízové partnery zejména v lokalitách, kam by svými vlastními silami nevstoupily, a to z vysokých provozních nákladů. Franšízanti také lépe rozumí regionu a postarají se o lepší rozvoj v dané lokalitě, což je pro firmy také důvod, proč využít franšízy,“ dodává business development manažer poradenské firmy PROFIT system Gabriela Petrová.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017