12.01.2017

McDonald´s zavádí číšníky

Franšízový gigant se mění. V USA budou v pobočkách obsluhovat u stolů číšníci, trend by měl časem dorazit i do Česka.

Náš zákazník, náš pán. V souladu s přáním hostů se vedení fastfoodového gigantu McDonald´s rozhodlo zavést ve všech svých amerických pobočkách číšníky. Zákazníci si stejně jako dosud budou jídlo objednávat u samoobslužných panelů nebo u kasy, ke stolu jim ovšem objednávku doručí číšník. Tato převratná změna se bude týkat 14 tisíc provozoven ve Spojených státech, souhlasit s ní museli všichni franšízanti, kterých je 13 tisíc.

Foto McDonald´s CZ/SK

McDonald´s se po dvouleté krizi nachází v optimistickém období. Jeho tržby v posledních 3 měsících vzrostly o 1,3%.

"Zákazníci jsou stále náročnější a naše podnikání musí odpovídat jejich požadavkům," vysvětlil novinku generální ředitel McDonald´s Steve Easterbrook. Číšníky obsluhující zákazníky u stolů dosud mělo pouze 500 podniků v USA (v New Yorku, na Floridě a v Jižní Karolíně), používalo je také na 2 600 restaurací se slavným žlutým logem v Kanadě, Francii a Číně. Zavést tuto službu i v dalších restauracích populární sítě rychlého občerstvení umožnily inovativní technologie jako je právě samoobslužný pult, kde si lze jídlo vybrat a objednat na dotykovém panelu.

Díky němu se výrazně urychlí proces objednávání a měl by se také snížit tlak a požadavky na pracovníky za pultem. Podle pilotní studie obsluhu u stolu uvítaly především rodiny s dětmi, které tvoří současně největší skupinu zákazníků McDonald´s. Trend ve zlepšování služeb by měl postupem času dorazit i do českých poboček McDonald´s. "Přesný termín vám teď neřeknu, ale obsluha u stolů je součástí nového přístupu k zákazníkům, který chce naše firma vyznávat. Lze proto očekávat, že se číšníci a servírky objeví postupem času i v českých restauracích," uvedl exkluzivně pro Franchising.cz franžízový manažer McDonald´s v ČR Radim Foltýn.

Příští rok se McDonald´s bude snažit zavést také možnost objednávky a placení přes mobilní telefon. Nabídku jídel by měly obohatit další speciality jako Gourmet hamburger - bude mít kvalitnější maso nežli běžné hamburgery, a k tomu neobvyklé doplňky jako je omáčka guacamole, slanina, javorový sirup či hořčice. McDonald´s se nachází v optimistickém období. Jeho tržby v posledních 3 měsících vzrostly o 1,3%.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank