23.06.2017

Historický risk McDonald’s

McDonald’s začne nabízet čerstvé hovězí. Riskuje tak další ztrátu hostů? Zároveň končí po 40 letech se sponzoringem Olympijských her.

Nabídku franšízové sítě McDonald’s by měl příští rok obohatit burger z čerstvého hovězího, a nikoliv mraženého masa. Čtvrt libry vážící čerstvé mleté a smažené maso v housce je součástí strategie, která má přinést do fastofoodů kvalitnější a hodnotnější potraviny než bývalo dosud zvykem. Jak ovšem uvádí například agentura Reuters, zákazníci nejsou testovacím prodejem čerstvých hamburgerů nijak zvlášť nadšeni.

McDonald's hamburger

McDonald’s se poprvé angažoval při organizování Olympijských her v roce 1968 v Mexiku. S MOV měl původně podepsaný kontrakt až do Tokia 2020, ale končí o tři roky dříve. Současně zahájil testovací prodej burgerů z čerstvého masa.

Na jídlo totiž musí déle čekat, což je pro restaurace rychlého občerstvení, které se poslední roky soustředily právě na co nejrychlejší obsluhu, velmi riskantní krok. Hledání kompromisu mezi časem a kvalitou jídla se gastromickému gigantu nemusí vyplatit. Čerstvé burgery by přitom měly být v nabídce všech amerických poboček již od začátku roku 2018 - a právě tam tvoří 70 % klientely každodennní strávníci, pro které je rychlost obsluhy a úspora času naprostou prioritou.

Každou vteřinu odejde jeden host

Každá vteřina se přitom při práci obsluhy v McDonald’s měří, a každá navíc znamená odchod dalších spěchajících hostů. Společnost sice údaje nezveřejňuje, nicméně podle nejmenovaných zdrojů se za poslední rok čas na obsluhu jednoho klienta značně navýšil. Důvodem je i fakt, že se nově připravují až po objednání. Hamburgery v prodejích McDonald’s globálně představují v USA necelou čtvrtinu, a jejich čerstvá alternativa je další pokusem nového generálního ředitele Stevea Easterbrooka o modernizace více než 60 let starého občerstvovacího řetězce. A trendy velí co možná nejvyšší kvalitu, s níž samozřejmě souvisí i čerstvost surovin.

Současně vedení McDonald’s oznámilo, že ukončilo po vzájemné dohodě letitou spolupráci s Mezinárodním olympijským výborem (MOV) po "přehodnocení všech aspektů podnikání". McDonald’s se nyní podle vyjádření šéfky globálního marketingu Silvie Lagnado hodlá soustředit na jiné obchodní cíle. Společnost sponzorovala MOV od roku 1976 a byla jedním z třinácti hlavních partnerů. Původně měla podepsaný kontrakt také pro Tokio 2020. Konkrétní důvody předčasného vypovězení smlouvy ani jedna ze stran neoznámila.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank