Franšíza je pozvolná a jistá cesta
Co vás přivedlo k myšlence začít podnikat s franšízou?
S ženou jsme se chtěli pustit do podnikání. Zkušenosti jsme neměli, dostatečnou odvahu začít s vlastním projektem také ne. Franšíza nám přišla jako pozvolná a jistější cesta.
Proč padla volba právě na značku Kofi Kofi? Co Vás přimělo k výběru právě tohoto konceptu? Čím váš přesvědčil?
Kofi Kofi jsme znali z dob našich studií v Brně. Celý koncept stánků s kávou nám přišel hodně sympatický. Vstupní kapitál byl ve srovnání s jinými franšízami nízký. A když jsme poznali lidi, kteří za Kofi Kofi stojí, nebylo co řešit.
Jak dlouho již s Kofi Kofi podnikáte a jak se vám daří? Co jste dělal před vstupem do konceptu Kofi Kofi? Měl jste zkušenosti z oblasti gastronomie?
V září to bude šest let. S gastronomií jsme neměli žádné zkušenosti. Pracoval jsem jako středoškolský učitel.
S jakými problémy jste se museli na začátku svého franšízového podnikání vypořádat?
Prvním problémem bylo hledání skladu, který by provozu vyhovoval a byl v dojezdové vzdálenosti od prodejního místa. Museli jsme také sestavit tým baristů. Hledání brigádníků na dopolední směny ve městě, kde nejsou vysoké školy, je obtížné i nyní. V prvním roce jsme také zjistili, že místo, které jsme na prodej vybrali, není vhodné. Museli jsme se proto stěhovat.
Co vnímáte jako hlavní pozitiva podnikání na principu franšízingu? Je pro vás to, že jste součástí franšízové sítě opravdu ulehčením?
Velmi pozitivně vnímám to, že mám za zády silného a zkušenějšího partnera. To oceňuji ve chvíli, kdy si mohu nechat poradit v situacích, které podnikání přináší. Nemusím řešit spoustu věcí od dokumentů pro úřady až po dodavatele. Můžeme být také součástí projektů, na které bychom byli sami malí. To jsou třeba pravidelné celorepublikové charitativní akce, které nám dělají radost.
Jakou podporu jste získali od franšízora, když jste s podnikáním pod jejich značkou začínal?
Byli jsme v kontaktu při hledání prodejního místa a skladu pro náš provoz. Získali jsme také provozní a baristické zaškolení, pomohli při přípravě dokumentů pro hygienu atd.
Co byste poradili případným zájemcům o licenci Kofi Kofi? Proč by do franšízy měli jít? Na co by se měli připravit?
Doporučil bych zaměřit se na správné prodejní místo a promluvit si se zkušenějším franšízantem. Zájemci by se také měli připravit na to, že se nejedná o investiční franšízu. Aby vše fungovalo dobře, je třeba jejich zapojení.
Jaké další plány máte v rámci Vašeho podnikání pod značkou Kofi Kofi?
Začátkem roku jsme otevřeli čtvrtou pozici. Nyní chceme stabilizovat náš tým baristů a vylepšit provozní procesy na všech místech.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
Letošek by pro koncept pojízdných kaváren Kofi Kofi měl být ve znamení rozvoje franšízové sítě. Do jakých lokalit se svými KofiTrucky míří?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...