17.10.2013

Jannis Samaras: Kofola vsadila na franchisu

Každý šéf firmy je úplně jiný. Každý má své vlastní metody řízení a motivace zaměstnanců, říká v rozhovoru Jannis Samaras, spolumajitel a ředitel rodinné firmy Kofola, který se může pyšnit titulem Podnikatel roku 2011.

Vaše firma je momentálně třetím největším hráčem na tuzemském trhu nealkoholických nápojů. Jakého dalšího cíle chcete dosáhnout? Máte ambici stát se českou jedničkou?

Spíše jde o to, aby bylo všem jasné, že zde nechceme hrát druhé housle. Není to vyloženě o tom, že bychom se hnali za dosažení nějakého statistického čísla. Je to spíše o tom vzkázat jak našim lidem, tak i konkurenci, že nejsme žádná „ořezávátka“.

Jannis Samaras, Kofola Foto Kofola

Jannis Samaras je předsedou představenstva a generální ředitel společnosti Kofola. Narodil se v Československu řeckým rodičům a svého otce Kostase považuje dodnes za svůj podnikatelský vzor.

Chcete se tedy stát českou jedničkou?

Chceme dělat práci, kterou děláme, co nejlépe. Například na Slovensku již v mnoha segmentech jedničkou jsme. Jde o to, že pokud budeme vše dělat správně, konzument to pozná a ocení. Pak nebude ani tolik záležet na tom, zda budeme jednička nebo dvojka. Řekněme si narovinu, statistiky se dají všemožně upravit, takže nemusí být nutně směrodatné.

Lze v rámci republiky vymezit místa, kde se Kofola pije více než jinde?

Určitě. Dlouhodobě silnějším regionem je Morava. Právě ona a západní Slovensko jsou na tom z hlediska našich prodejů nejlépe. Ale dnes se Kofole hodně daří i v Praze nebo jižních Čechách. Trend je tedy zlepšující se, ale Coca-Cola je na tom pořád lépe. Mají 15letý náskok z hlediska investic na tuzemském trhu, a to se nutně musí někde promítnout.

Společnost Kofola neustále rozšiřuje portfolium. Není to tak dávnou, co do něj zařadila energetické nápoje Semtex a Erektus. Zcela nedávno jste koupili výrobce ovocných a zeleninových šťáv UGO. Plánujete momentálně nějaká další rozšiřování produktového portfolia?/

Dá se říci, že pořád na rozšiřování portfolia pracujeme. Bohužel však nemohu prozradit bližší informace. Dokud není vše hotové, nemá smysl o tom hovořit.

Již nějaký čas se ví, že česká pobočka Pepsi je na prodej. Neuvažujete případně o její koupi?

Zpráva o tom, že je Pepsi u nás na prodej, se objevila již několikrát. Snažili se nalézt vhodného partnera. S námi o tom ale nejednali. Asi nás nemají rádi, možná je jejich vyjednávací pozice kvůli našemu úspěchu poněkud složitější. Musím však říci, že jsem se na rozhovor s nimi docela těšil.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 04/2013.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

Předplatné Vlastní firma FRANCHISING

 
Vlastní firma FRANCHISING

Využijte možnosti předplatného časopisu Vlastní firma FRANCHISING. Získejte 8 čísel za cenu 290 Kč a získejte 2 výtisky s doručením zdarma! V magazínu najdete aktuální informace o českém trhu franchisingu, nápady na vlastní podnikání, rady a tipy pro podnikatele či ty, kteří chtějí začít podnikat. Máte-li zájem o předplatné, neváhejte a objednejte si ho. 

Více informací

Cena bez DPH
263.64 Kč
DPH
26.36 Kč
Cena vč DPH
290.00 Kč

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank