IKEA jde vstříc on-linu
Skandinávská společnost IKEA příští rok spustí testovací provoz prodeje svého sortimentu skrze tzv. třetí stranu. Zatímco doposud využívali zákazníci IKEA výhradně firemní e-shop (i pro odvoz zboží domů), od ledna 2018 dostanou možnost nakoupit nábytek skrze dalšího prostředníka, kterým se zřejmě stane buď americký Amazon, nebo konkurenční čínská Alibaba.
"Dosud jsme prodávali své zboží pouze skrze vlastní internetové stránky, zjistili jsme ale, že konkurenční prostředí se mění," uvedl pro média výkonný ředitel IKEA Group Torbjörn Lööf. Strategie má kromě jiného přítáhnout větší zájem zákazníků a soustředit se v rámci mezinárodní sítě především na maloobchod. Lööf přitom ubezpečil, že smlouva s novým internetovým prodejcem zatím nebyla uzavřena. IKEA chce prý nejdříve detailně prozkoumat digitální trh.
Maloobchod, internet a budoucnost obchodu
Díky testovacímu provozu hodlá IKEA také zjistit, jak budou vypadat v budoucnosti nákupy na webu či přímo celá digitální obchodní centra. Maloobchodní část společnosti v reakci na aktuální trendy a změny na trhu dostala od vedení IKEA větší volnost při rozhodování. Dělení prodeje na webu s tzv. třetí stranou je poměrně překvapivé, protože IKEA dosud nikdy neprodávala nábytek a další bytové zboží jinak, než skrze vlastní obchodní prodejní síť. Součástí změn mají být i menší obchody.
On-line prodej IKEA Group, která vlastní většinu prodejen IKEA po celém světě (asi desetinu z celkového počtu tvoří franšízy), meziročně stoupl v loňském fiskálním roce o 30 % na 1, 6 miliard dolarů. V celkovém ročním obratu gigantické mezinárodní sítě (34 miliard euro) je to ovšem jen nepatrná částka. Soustředění se na maloobchod by mělo společnosti především pomoci uhájit vedoucí postavení na trhu s nábytkem i v budoucnu, a stačit tempu rychle rostoucí konkurence s ohledem na nové spotřebitelské požadavky. V ČR spustila IKEA internetový prodej loni v červnu, v prvních týdnech obsloužila skrze web na 500 zákazníků.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář