Stavěl dům a vybudoval byznys
K podnikání se značkou Maxeco přivedla pelhřimovského podnikatele realizace vlastního bydlení. „Když jsem hledal vhodný topný systém do mého domu, narazil jsem na společnost Maxeco a jejich infra topné folie. Shodou okolností jsem na jejich webu zaznamenal, že nabízí franšízovou spolupráci, což mě zaujalo,“ vzpomíná Radek Chalupník s tím, že netrvalo dlouho a začal s vedením společnosti jednat o obchodním modelu, podmínkách podnikání s tímto konceptem, ceně regionu a poplatcích. Jak říká, celý proces byl poměrně jednoduchý a také rychlý, a to i díky transparentním podmínkám, které Maxeco svým partnerům nabízí. Výsledkem toho bylo podepsání franšízové smlouvy necelé dva měsíce od začátku společného jednání.
V současné době podniká Radek Chalupník s konceptem Maxeco již rok a půl a na starosti má oblast Jihočeského kraje a Vysočiny. První rok pro něj byl zejména ve znamení rozjezdu a sbírání zkušeností, nyní již pozoruje dynamičtější vývoj. Roste počet zakázek, a tak se postupně věnuje rozšiřování své firmy iHeat, která je majitelem franšízové licence. Nic na tom nezměnil ani fakt, že neměl s topenářstvím žádné zkušenosti.
„Měl jsem zkušenosti pouze s podnikáním v rámci franšízového systému, ale ve zcela jiném oboru, kterým byl cestovní ruch,“ prozrazuje s tím, že zkušenosti z branže jsou pro uchazeče o licenci jistě výhodou, nikoli však podmínkou. Zájemci, kteří již podnikají v podobném oboru sice mohou těžit ze svých zkušeností i kontaktů, ale k úspěchu mohou vykročit i úplní nováčci. Centrála se totiž postará, aby její partneři znali dopodrobna produkt a službu, kterou svým klientům nabízí. Je to sice náročnější, protože se musí učit vše od začátku, ale podle Radka Chalupníka to s podporou franšízora zvládnou.
Pomoc na startu v lockdownu
Při samotném rozjezdu jeho podnikání s konceptem Maxeco na něj čekalo nejen důkladné školení a potřebné know-how, ale také přísun poptávek od potenciálních klientů. „Velmi mi pomohlo, že první klienti, které jsem dostal, byli připraveni jít do topení naší značky a já jsem obchod jen ´dotáhnul´,“ vysvětluje franšízant Radek Chalupník, který by všem zájemcům o franšízu této značky poradil, ať se rozhodně nebojí. Připravit by se ale měli na to, že první rok se může zdát skutečně dlouhý a očekávané výsledky přijdou spíše až ve druhém roce jejich podnikání, což je dáno zejména tím, jak funguje sektor stavebnictví. Zvláště v dnešní době, kdy realizace řady projektů odkládají a termíny si posouvají.
Radek Chalupník s tím má své bohaté zkušenosti. V zápětí po podpisu franšízové smlouvy totiž přišel tvrdý lockdown, který mu jeho i tak náročný rozjezd podnikání výrazně zbrzdil. Nastalo období karantén a možnosti školení byly velmi omezeny. V tu chvíli ocenil, že je součástí franšízového konceptu. Během pandemie se zintenzivnily online meetingy, při kterých mají franšízanti možnost sdílení a výměny zkušeností. Navíc centrála začala i v této těžké době víc investovat do marketingu, což je podle Chalupníka velice důležité a nese to ovoce v podobě nových klientů. Takovou investici by si podle svých slov nemohl dovolit, kdyby nebyl součástí franšízy Maxeco.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář