Rodinný byznys se zmrzlinou

Když se podíváme na dvě sestry Marii Šauerovou a Kateřinu Malinovou, které se staly franchisantkami konceptu Fruitisimo v Teplicích, můžeme směle hovořit o rodinném byznysu. V podnikání formou franchisingu jsou teprve na počátku, svou pobočku otevřeli v březnu tohoto roku. Při rozhodování, jestli podnikat na vlastní pěst nebo pod osvědčenou značkou, se sestry rozhodly pro franchising, protože chtěly podnikat pod silným know-how na trhu. Ze začátku však ještě nebyly rozhodnuté, pod jakou franchisovou licencí hodlají podnikat.
Důležité bylo vybrat silný koncept
„Při hledání franchisových konceptů, pod kterými bychom chtěly podnikat, jsme oslovily řádově několik společností v podobné oblasti podnikání jako Fruitisimo. V mnoha případech nás koncepty velmi zaujaly. A jimi kladené podmínky na první pohled vypadaly zajímavě, nicméně po bližším seznámení neodpovídaly tomu, co deklarovaly,“ shodují se Marie Šauerová a Kateřina Malinová. Obě se shodly na třech základních požadavcích, které by koncept měl splňovat. Franchisový koncept musel mít dle nich silné zázemí s velkým nebo téměř monopolním podílem na trhu, dlouhou dobu působit na trhu a viditelný dynamický rozvoj. Proto si sestry nakonec vybraly Frutisimo, jelikož dle nich tento koncept veškeré podmínky naplňuje. „Sympatické nám bylo také spojení ovocných šťáv a zmrzliny. V Teplicích taková prodejna chyběla, a tak jsme se ji rozhodly otevřít,“ doplňují sestry.
Když obě sestry měly konečně jasno, že volba konceptu Fruitisimo je správná, mohly se s ním směle pustit do spolupráce. Přípravnou fázi by Marie Šauerová a Kateřina Malinová popsaly jako obrovskou zkušenost, kdy se setkaly v oblasti podnikání s novými znalostmi. Fruitisimo jim ukazovalo správnou cestu, aby rychle a v pořádku otevřely svou první provozovnu. Například pomohlo velkou měrou v komunikaci s managementem obchodního centra, v jehož prostorách měly sestry zájem pobočku otevřít. Díky dobré spolupráci se sestry na začátku podnikání moc nesetkaly s velkými problémy, které by se nedaly zvládnout. „Jeden však nastal při prvním otevíracím dni, kdy nám přestala fungovat jedna z klíčových technologií. Problém se tak musel řešit a my mohli plnohodnotně fungovat až po několika hodinách. Nicméně zvládli jsme to,“ doplňuje Marie Šauerová.
Lidé chtějí kvalitní výrobky
Marie Šauerová i Kateřina Malinová si společně spolupráci s firmou Fruitisimo pochvalují, protože jejich prodejna dosáhla plánovaných tržeb, což byla pozitivní odměna za tvrdou práci na její přípravě. Podporu v průběhu svého podnikání, které se už od března podařilo velmi dobře rozjet, vidí především na marketingové pomoci. O tu se mohou v případě potřeby vždycky opřít. Pokud jde o zaměstnance, obě tvrdí, že najít pracovníky, kteří by rádi pracovali, není až tak složité. Kvalita zaměstnanců však pokulhává jako všude jinde. Najít kvalitního zaměstnance totiž bývá uměním. „Pokud chce být podnikatel úspěšný, nemůže si dovolit zaměstnat kohokoliv,“ varuje Kateřina Malinová s tím, že na zaměstnancích stojí polovina úspěchu.
Celý článek si můžete přečíst v magazínu Vlastní firma FRANCHISING v čísle 3/2013
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...