Chceme být všude!

Rozhodli jste se masivně expandovat v ČR. V jakých lokalitách byste chtěli restaurace otevřít a proč?
Cíl růstu počtu restaurací v ČR odpovídá plánům v okolních zemích jako je Polsko nebo Bulharsko a neexistuje důvod, proč by to na našem trhu mělo být jinak. V roce 2012 jsme otevřeli 4 restaurace – jednu v Praze, dvě v Brně a jednu v Ostravě. V Praze vidíme obrovský potenciál několikanásobného růstu, i v Brně a Ostravě máme několik zajímavých lokalit, které čekají na vhodného franchisanta. Přesto ještě letos plánujeme otevřít nové restaurace i v menších městech a obecně plánujeme otevírat restaurace ve všech krajích a to i mimo krajská města. V zahraničí máme mnoho restaurací v netradičních lokalitách – na dálnicích, nádražích, v kancelářských komplexech, v nemocnicích apod.
Jaká je Vaše představa ideálního franchisanta? Co by měl splňovat?
Ideální franchisant by měl mít především zájem podnikat, osobně se účastnit řízení restaurace a měl by mít základní schopnost řídit malý kolektiv zaměstnanců. S ostatním už mu umíme pomoci. Velmi důležitá je představa o tom, jak franchising funguje a jak využít sílu propůjčené značky. Franchisant by měl mít startovní kapitál na stavbu restaurace a také trpělivost a vůli překonávat překážky.
V čem spočívá pomoc pro franchisanty od společnosti SUBWAY®?
Podpora nebo obecně přínos značky pro franchisanta existuje v několika rovinách. Tou základní je využití dobrého jména, které franchisantovi pomáhá okamžitě po otevření. Spolupráce s franchisorem je partnerství. Pokud má franchisant v jakémkoli okamžiku problém, má se na koho obrátit a pokud má zájem, řešíme problém společně. Nejprve však poskytneme franchisantům co nejvíce provozních informací, před koupí licence musí strávit mnoho hodin v restauraci, aby lépe poznali náš koncept a mohli se lépe rozhodnout, je-li pro ně spolupráce s námi to pravé. Po koupi licence franchisant absolvuje 2-týdenní školení včetně praxe v restauraci, společně s franchisantem vyjednáváme nájemní smlouvu, naše design centrum nakreslí půdorys restaurace, pomůžeme se sestavením objednávek jednotlivého vybavení, často dokonce školíme frnchisantovy spolupracovníky ve stávajících restauracích nebo zapůjčíme již vyškolené zaměstnance z jiných restaurací. V průběhu provozu pak restaurace pravidelně navštěvujeme a společně s franchisanty hledáme prostor pro zlepšení – v zákaznickém servisu, ve využití potenciálu tržeb a v provozních ukazatelích.
Jaký cíl si vytyčila síť SUBWAY® v Evropě?
Cílem značky SUBWAY® je stát se lídrem trhu v počtu otevřených restaurací. Na mnoha trzích se nám to již podařilo, v některých lokalitách převyšujeme naše konkurenty i několikanásobně; také celosvětově jsme největší značkou rychlého občerstvení do počtu restaurací. Od toho se odvíjí i naše plány v Evropě. Loni jsme v Evropě otevřeli 564 nových restaurací a uzavřeli rok s počtem 3750 restaurací, ovšem při srovnání počtu restaurací ve střední a východní Evropě například s Velkou Británií, je zřejmé, že hlavní růst nových restaurací je právě před námi. Na celém světě jsme otevřeli 2500 nových restaurací a překonali jsme celkový počet 38 000.
A jaké jsou plány ve střední a východní Evropě?
Z oblasti střední a východní Evropy nás nyní čeká také rozvoj v Gruzii a Slovinsku, kde bychom měli otevírat první restaurace již tento rok. Další země, na které máme plán vstoupit tento rok, je Ukrajina a Kazachstán. Na rozvoj se kromě České republiky soustředíme samozřejmě také na ostatních trzích naší oblasti – v Polsku jsme překročili hranici 70 otevřených restaurací, v Rumunsku, na které jsme vstoupili minulý rok, máme nyní 14 restaurací, a postupný rozvoj registrujeme i na Slovensku a v Maďarsku. Rusko překročilo tento rok 500 otevřených restaurací. Věříme, že příští rok proto bude pro naši společnost velmi zajímavý.
Čím se od ostatních konceptů lišíte?
Ode všech hlavních konceptů restaurací rychlého občerstvení se lišíme produktem a způsobem jeho přípravy. Na každé restauraci pečeme denně vlastní pečivo a sendviče sestavujeme až přímo před očima zákazníka. V průběhu přípravy s Vámi obsluha restaurace komunikuje a přizpůsobuje Vám sendvič na míru, podle Vašeho přání. Více masa, méně rajčat, více sýra… to je u nás samozřejmost, každý sendvič je jedinečný. Náklady na stavbu restaurace jsou výrazně nižší, než u jiných konceptů, proto nám následně ke spokojenosti stačí výrazně menší počet zákazníků a restaurací může být více a na nejrůznějších netradičních místech, které pro naše konkurenty nejsou dostatečně bonitní.
Na jaké zákazníky cílíte? Jak byste popsal konkurenci na trhu?
Cílíme samozřejmě na podobnou skupinu zákazníků, jako ostatní koncepty rychlého občerstvení, zákazníky, pro které není podstatná co nejnižší cena za co největší objem jídla, ale kteří spíše ocení čistou restauraci, příjemnou a rychlou obsluhu a kvalitní a bezpečné potraviny. Tradiční „pomalé“ pohostinství se nepochybně bude v budoucnu výrazně měnit právě směrem ke kvalitě, kterou zde ukazují značkové zahraniční fastfoody. A ač se to z pohledu velkých měst nezdá, jejich růst v rámci Česka teprve přijde.
Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Jistotu úspěchu vašeho franšízového podnikání vám nezaručíme. Můžeme vás ale upozornit na chyby, kterých je třeba se vyvarovat.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...