Díky franšíze neřeším věci, které nevydělávají

Otevřená budoucnost / „V současné době se soustředím na růst klientského kmene a zkvalitňování péče o stávající klienty. Pracuji tak primárně na výběru nových kolegů a jejich efektivním zapracování. Až bude mít moje pobočka 4000 klientů a její provoz bude pokrytý z pečovatelských provizí, možná si dovolím připustit k tělu myšlenku na otevření další,“ prozrazuje franšízant Partners market Josef Uchytil.
Pátek
01.11.2019
Josefa Uchytila přivedla k podnikání v síti Partners snaha poskytovat klientům co nejlepší servis ve financích. Již 5 let tak provozuje svou bankovní a poradenskou pobočku.
 

Zkušenosti s finančním poradenstvím měl již před otevřením svého Partners marketu, vždyť klientům s jejich finančními záležitostmi radil již 8 let. Vzhledem k tomu, že jejich počet stále narůstal, došel k názoru, že aby se svým desetičlenným týmem mohl dostát svému slibu kompletního servisu, je třeba najít cestu, jak jim ho lépe zajistit. Zůstal v Partners, ale využil zde novou podnikatelskou cestu – otevřel si vlastní franšízu.

V oboru podnikám už od roku 2005, v Partners jsem od jejich založení v roce 2007. Ve svých 26 letech, coby postgraduální student Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy a hotový konzervatorista, jsem hledal příležitost, jak se vrátit zpátky do rodného Turnova, založit tam a slušně uživit rodinu. Myšlenka vybudovat bankovní a poradenskou pobočku do toho dokonale zapadla,“ vysvětluje své rozhodnutí turnovský franšízant.

K zahájení fungování pobočky v tomto 14 tisícovém městě došlo v dubnu roku 2014. Jak se sám Josef Uchytil svěřil, překvapením pro něj bylo, jak velký skok v očích jeho okolí otevření Partners marketu znamenalo. Stala se jakýmsi důkazem úspěchu pro klienty hlavně jistotou, že mají kam přijít řešit své finance. „Živnost jsem měl už devátým rokem, ale až pobočka se zaměstnanci a celým provozem mi ukázala, co to podnikání ve skutečnosti je. Stále mě učí být na všech úrovních co nejefektivnější, dlouho a dobře vybírat a pak se případně rychle loučit, což mi jde ze všeho nejhůře,“ říká Josef Uchytil.

Lidé na svých místech

Se svým franšízovým podnikáním pod hlavičkou Partners začal Josef Uchytil v době, kdy byl franšízový koncept sítě Partners na svém samém začátku. I přesto se mu dle jeho slov dostalo 100% pomoci při úpravě prostoru jeho budoucí kanceláře, školením koncipientů a také s marketingem, který je obzvlášť v momentě otevírání nové pobočky velmi důležitý. Na pomoc ze strany poskytovatele licence se může spolehnout i nyní. Má k dispozici celý podpůrný tým – od regionálního manažera, se kterým spolupracuje na hlídání klíčových aktivit v rámci pobočky, až po jednotlivé „styčné důstojníky“ v nejrůznějších odděleních centrály.

Turnovská pobočka funguje již 5 let, porodní bolesti tak má již za sebou. Nicméně před sebou má stále mnoho výzev. Tou aktuální, kterou franšízant z Turnova momentálně řeší, je doplnění svého týmu. Najít tak potřebuje zhruba 2 až 3 nové koncipienty – poradce. „Aktuálně mám tři takové koncipientky, tři specialistky, dvě asistentky a tři brigádnice, které pomáhají s kalkulacemi. Co mě těší, je, že nás v Turnově už pomalu každý zná,“ prozrazuje Josef Uchytil s tím, že se však stále musí vypořádávat s tím, že řada lidí nemá jasnou představu, co finanční poradci umí, v čem jim mohou pomoci. „Nejvíc ze všeho mne trápí, že se na nás lidé s prosbou o radu a pomoc obracejí v situacích, kdy už je pozdě. Protože stejně jako u zdraví i ve financích platí, že prevence je důležitá,“ upozorňuje Uchytil.

A na co dalšího by se měli zájemci o licenci Partners na provozování franšízové pobočky připravit? „Pokud chcete podnikat, a ne řešit věci, které vám nevydělávají, dejte stranou ego, skloňte hlavu a inspirujte se těmi, co vyšlapali cestičky před vámi,“ říká Josef Uchytil, jenž za jednu z hlavních výhod franšízového podnikání považuje fakt, že může sdílet zkušenosti s dalšími franšízanty sítě. Ba co víc, nemusí se zabývat tím, co pro své franšízové partnery řeší centrála a její jednotlivá oddělení.


Dozor jako pomoc / „Mám relativně úspěšnou pobočku, několikrát ohodnocenou za skvělou péči o klienty, neuvědomuju si ani, že by centrála jakýmkoli způsobem nad námi dohlížela. Jistě, dozoruje tam, kde má – kde něco nefunguje nebo funguje špatně. A to je podle mě zcela v pořádku, nestojím o to, aby v „sousední vsi“ někdo kazil i „mé“ jméno,“ říká Josef Uchytil, majitel franšízové pobočky Partners market v Turnově
Kontaktní formulář
Kontaktní formulář
If you see this, leave this form field blank