03.09.2012

Gastronomie je jako nevěsta

Nejen o rozdílu mezi českým a slovenským trhem mluvil v Rozhovoru týdne Jozef Šétaffy, franchisor konceptu Pizza Mizza.

Kolik franchisových poboček byste letos v Česku chtěli mít?
V současnosti funguje na Slovensku deset provozoven Pizza Mizza a v České republice dvě pobočky Pizza Mizza express. Jedna je vlastní, jedna je franchisová. Další expanzi do Česka připravujeme. Jsme připraveni využít každou příležitost. Je samozřejmě nutné také najít schopného franchisanta. Momentálně se v rámci rozvoje našeho konceptu soustředíme na přípravu bezlepkového programu Pizza Mizza, který spustíme v září.

Pizza Mizza_Jozef Setaffy

Podle Josefa Šétaffyho se nyní všechny jeho síly upínají k rozjezdu bezlepkového programu Pizza Mizza, který chce nabídnout také velkým obchodním řetězcům.

Jak si představujete ideálního franchisanta?
Asi nejdůležitější pro úspěšný provoz každé provozovny je lidský faktor. Proto u zájemců, kteří chtějí začít podnikat s naším konceptem, ověřujeme, zda na to má potřebné předpoklady. Jde o soubor vlastností, které tento typ podnikání vyžaduje. Jedná se hlavně o pragmatické a praktické myšlení, vytrvalost, trpělivost, smysl pro čistotu a pořádek, schopnost vést lidi a zároveň být týmovým hráčem. Mít radost z práce a dobrých výsledků, být důsledný a zároveň si zachovat profesionální noblesu.

Jaké další podmínky by měl splňovat?
Franchisová smlouva se zpravidla podepisuje na deset let. Proto by měl před tím franchisant přijmout zásadní rozhodnutí o svých osobních životních prioritách. Podnikání v gastronomii je totiž "nevěsta", která chce pro sebe celého partnera. Důležité rovněž je, aby se franchisant ztotožnil s konceptem, splnil odborné a kvalifikační předpoklady a byl komunikačně a řečově vybaven. Vysoká škola kolikrát nestačí. Je nutné se neustále vzdělávat, sledovat trh a hledat nové možnosti a nápady. Ideální je, když podniká společně celá rodina.

Liší se v něčem český a slovenský gastronomický trh?
Jelikož máme v Česku zatím jen dvě provozovny, je těžké oba trhy porovnávat. Pravdou ale je, že každá naše pobočka je jiná. Například naše pražská Pizza Mizza na Chodově se strukturou zákazníků a poptávky liší od bratislavské Pizzy Mizzy v obchodním domě Eurovea. Podobně ostravská Pizza Mizza expres v nákupním centru AVION je zase odlišuje od pražské. Vypadá to tak, že Ostravákům na kvalitě jídel a použitých surovin nezáleží a očekávají především hodně jídla za co nejméně peněz. Právě proto řešíme nastavení každé pobočky individuálně. Samozřejmě se snažíme dodržovat základní standardy konceptu Pizza Mizza.

Neláká Vás kromě České republiky i další zahraniční trhy?
Samozřejmě, že lákají, ale vzhledem k současné krizové a nepředvídatelné situaci na evropských trzích expanzi momentálně neplánujeme. Umíme si ale představit spolupráci, partnerství nebo fúzi s přiměřeným zahraničním partnerem.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank