Gastronomie je jako nevěsta

Podle Josefa Šétaffyho se nyní všechny jeho síly upínají k rozjezdu bezlepkového programu Pizza Mizza, který chce nabídnout také velkým obchodním řetězcům.
Pondělí
03.09.2012
Nejen o rozdílu mezi českým a slovenským trhem mluvil v Rozhovoru týdne Jozef Šétaffy, franchisor konceptu Pizza Mizza.
 

Kolik franchisových poboček byste letos v Česku chtěli mít?
V současnosti funguje na Slovensku deset provozoven Pizza Mizza a v České republice dvě pobočky Pizza Mizza express. Jedna je vlastní, jedna je franchisová. Další expanzi do Česka připravujeme. Jsme připraveni využít každou příležitost. Je samozřejmě nutné také najít schopného franchisanta. Momentálně se v rámci rozvoje našeho konceptu soustředíme na přípravu bezlepkového programu Pizza Mizza, který spustíme v září.

Jak si představujete ideálního franchisanta?
Asi nejdůležitější pro úspěšný provoz každé provozovny je lidský faktor. Proto u zájemců, kteří chtějí začít podnikat s naším konceptem, ověřujeme, zda na to má potřebné předpoklady. Jde o soubor vlastností, které tento typ podnikání vyžaduje. Jedná se hlavně o pragmatické a praktické myšlení, vytrvalost, trpělivost, smysl pro čistotu a pořádek, schopnost vést lidi a zároveň být týmovým hráčem. Mít radost z práce a dobrých výsledků, být důsledný a zároveň si zachovat profesionální noblesu.

Jaké další podmínky by měl splňovat?
Franchisová smlouva se zpravidla podepisuje na deset let. Proto by měl před tím franchisant přijmout zásadní rozhodnutí o svých osobních životních prioritách. Podnikání v gastronomii je totiž "nevěsta", která chce pro sebe celého partnera. Důležité rovněž je, aby se franchisant ztotožnil s konceptem, splnil odborné a kvalifikační předpoklady a byl komunikačně a řečově vybaven. Vysoká škola kolikrát nestačí. Je nutné se neustále vzdělávat, sledovat trh a hledat nové možnosti a nápady. Ideální je, když podniká společně celá rodina.

Liší se v něčem český a slovenský gastronomický trh?
Jelikož máme v Česku zatím jen dvě provozovny, je těžké oba trhy porovnávat. Pravdou ale je, že každá naše pobočka je jiná. Například naše pražská Pizza Mizza na Chodově se strukturou zákazníků a poptávky liší od bratislavské Pizzy Mizzy v obchodním domě Eurovea. Podobně ostravská Pizza Mizza expres v nákupním centru AVION je zase odlišuje od pražské. Vypadá to tak, že Ostravákům na kvalitě jídel a použitých surovin nezáleží a očekávají především hodně jídla za co nejméně peněz. Právě proto řešíme nastavení každé pobočky individuálně. Samozřejmě se snažíme dodržovat základní standardy konceptu Pizza Mizza.

Neláká Vás kromě České republiky i další zahraniční trhy?
Samozřejmě, že lákají, ale vzhledem k současné krizové a nepředvídatelné situaci na evropských trzích expanzi momentálně neplánujeme. Umíme si ale představit spolupráci, partnerství nebo fúzi s přiměřeným zahraničním partnerem.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014