Vydělat na sendvičích

Arby´s provozuje ve světě 3400 restaurací, z nichž dvě třetiny jsou v rukou franšízantů.
Čtvrtek
09.06.2016
Americký řetězec Arby´s je uznávaný jako výrobce sendvičů s kvalitním masem. Nyní pro tuzemský trh nabízí exkluzivní licenci.
 

Americké průzkumy trhu ukazují, že nejen nízké ceny, ale i kvalita potravin je tím, co hraje stále důležitější roli v rozhodování zákazníků, kteří si vybírají, jak utratit své peníze. Trend kvalitních potravin zasáhl snad všechny trhy na světě. Konkurenční výhodou restaurací Arby´s je podávání kvalitního masa v sendvičích a vysoká úroveň servisu. Restaurace je obvykle charakterizována jako fast-casual, a v současnosti provozuje na 3 400 fastfoodů, především v Severní Americe.

V restauracích jsou zákazníkům všech věkových skupin nabízeny nejrůznější druhy masa, jako například uzené, steaky, slaniny nebo krůtí maso. Řetězec zaznamenal v posledních letech nárůst zákazníků mezi mladými lidmi a vzrostl i jeho průměrné tržby. Kromě masových sendvičů nabízí restaurace Arby´s charakteristické spirálovité hranolky a koktejly. Ačkoliv je velká část odbytu realizována v restauracích drive-thru, nabízí klasické restaurace příjemnou atmosféru v interiérech z přírodního dřeva laděných do teplých tónů.

Podnikatelský koncept je nyní exkluzivně nabízen obchodnímu partnerovi pro tuzemský trh. „Podmínkou udělení licence na regionální zastoupení, tzv. Area Development, je, aby příjemcem byla seriózní společnost, která dobře zná tento segment trhu a má zkušenosti z oblasti gastronomie. Měla by být rovněž schopna zajistit dobré umístění a otevření několika restaurací, na což bude potřebovat dostatečné kapitálové zajištění. Preferujeme zájemce, kteří mají zkušenost s franšízingem a jsou seznámeni s vysokými standardy v přípravě a podávání jídel,“ vysvětluje William Edwards, ředitel EGS, která reprezentuje značku Arby´s v regionu střední Evropy.

Velikost restaurace se pohybuje mezi 60 a 180 m² a obchodní partner obdrží veškerou nezbytnou podporu, jak při výběru lokality a designu interiéru, tak v marketingu. Potenciální zájemci se podle Williama Edwardse musí připravit i na školení, které probíhá v USA a trvá šest až osm týdnů.

První restaurace Arby´s byla otevřena v Boardmanu v Ohiu v roce 1964 a hned v následujícím roce byla zprovozněna první franšíza. V současnosti působí Arby´s kromě USA ještě v Kanadě, Turecku a na Středním východě. Charakteristickou zvláštností restaurace Arby´s je zvon zavěšený vedle servírovacího pultu, takže zákazníci mohou kdykoliv zazvonit, pokud jsou spokojeni s nabízeným pokrmem. Zvonění je považováno za výraz vysokého uznání a přispívá i k motivaci zaměstnanců restaurace. „Cílem je, aby se každý, nejenom zákazníci, ale i personál a provozovatel, v této restauraci usmíval,“ uzavírá William Edwards.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014