07.12.2009

Příští rok čekáme mírný růst

Říká v rozhovoru pro portál FranchisingINFO.cz manager rozvoje SUBWAY pro střední a východní Evropu Martin Princ.

Jak se podle Vás bude vyvíjet fast-foodový business v příštím roce? Promítne se krize do výsledků i roce 2010?
Osobně musím říci, že jsme pocítili globální ekonomickou krizi jen minimálně. V průběhu příštího roku očekáváme jen mírný růst na českém trhu. Na polském trhu SUBWAY po celou dobu roste dvojciferně, v Maďarsku a Chorvatsku stagnujeme.

Proč se krize fast-foodů nedotkla tolik, jako klasických restaurací?
Celá řada zákazníků, která dříve dávala přednost standardním restauracím, začala šetřit a přesunula se do fast-foodů. Známé fast-foody totiž nabízejí kvalitní stravování za akceptovatelnou cenu. Pokud se fast-foodové řetězce dostávají do cenové hladiny, kterou zákazníci preferují, pak je již jen na nich se rozhodnout jakému fast-foodu dají přednost.

Jak se vůbec fast-foody vypořádaly s ekonomickým poklesem?
Jedním z opatření, ke kterým jsme v průběhu druhé části roku 2009 přistoupili bylo, že jsme začali nabízet novinku Baby Subs za 25,- Kč. Tomu jsme přizpůsobili i nabídku nápojů za stejnou cenu v kombinaci v Baby Sub menu. To je cena, která osloví i cenově velmi citlivé skupiny potenciálních zákazníků.

Jak se bude ekonomický vývoj v příštím roce promítat do výsledků fast-foodových řetězců?
Očekávám, že většina fast-foodů bude zaznamenávat mírný růst. Ale i zde to bude záležet na značce a jak dalece osloví své klienty v době krize.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank