16.09.2008

Tchibo chce do regionů

Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost

V současné době má v Česku Tchibo 21 takovýchto prodejen. Chce ale víc. Připravuje proto expanzi především do větších krajských měst. „Do konce roku otevřeme tři nové obchody,“ řekla v rozhovoru pro MF Dnes Jana Budíková, nová generální ředitelka tuzemského Tchiba. Pro Tchibo je domácí trh, sousední Slovensko i další země střední Evropy zatím neprozkoumaným rájem, kde lze ještě získat nové spotřebitele. Tchibo se vedle svých prodejen prosazuje na domácím trhu také prostřednictvím „koutků“ se svým zbožím v řetězcích Interspar, Billa, Hypernova či Globus.

Tchibo: Zaměřeno na východ Evropy

Tchibo otevírá své obchody, v nichž prodává vedle kávy i spotřební zboží, v Česku, Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Turecku. Podnik ale oznámil, že naopak ukončí své aktivity ve Francii a Nizozemsku. Ve Velké Británii se pak již nechce dále rozvíjet. Přehodnocuje také budoucnost zhruba desetiny z 1200 prodejen v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Společnost uvažuje i o tom, že se ve spotřebním zboží zaměří na dražší, kvalitní oblečení, jehož prodej vyžaduje větší prostor.

Kavárenství v Česku láká

Rozvoj kaváren v Česku zažívá boom. Na začátku letošního roku otevřel svou první provozovnu u nás největší kavárenský řetězec Starbucks. Rozvíjejí se i další značky. Do tří let by pak měl se svým konceptem McCaffé přijít i McDonald´s. Pochutnat si na kávě od „Mca“ mohou zatím Poláci.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank