05.06.2012

Na kafe z Kalifornie

Třetí největší kavárenský řetězec na světě Coffee Bean míří do České republiky. První obchody by chtěl otevřít na jaře 2013.

První obchod se zrnkovou kávou a sypanými čaji The Coffee Bean & Tea Leaf si zakladatelé Herb a Mona Haymanovi otevřeli v Los Angeles. Po roce 1980 se koncept prodejen změnil na kombinaci prodejny a kavárny či čajovny a nastala rychlá expanze po USA.

coffee bean_kavarna

Ročně Coffee Bean svým zákazníkům naservíruje 100 milionů porcí kávy nebo čaje po celém světě.

První franchisový obchod společnost otevřela v roce 1996 v Singapuru. Brzy následovaly další. Coffee Bean v současnosti provozuje více než 800 franchisových poboček v USA, Kambodži nebo Číně. Teď cílí na Evropu. V Česku a na Slovensku hledá Master franchisanta nebo partnera pro multi-unit-licenci (ten bude vlastnit například pět licencí). Není rovněž vyloučeno, že převezme existující síť na trhu a tím zahájí aktivity vlastními kavárnami.

Coffee Bean ale není zdaleka jedinou americkou značkou, která cílí na český trh. Podle Jany Rückerové z obchodního oddělení Velvyslanectví USA sem míří například gastronomické řetězce Applebees, Carl’s Jr. - CKE Restaurants, Papa John’s, Pollo Tropical, vzdělávací síť Crestcom a velmi intenzivně se o Česko zajímá společnost ComForcare, která poskytuje služby seniorům. "Mnohé americké značky vnímají Českou republiku jako bránu do střední a východní Evropy, chtějí si zde zřídit své centrum a pronikat na další trhy v tomto regionu," vysvětluje Rückerová.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

1

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank