Rodinný byznys se zmrzlinou

Sestry Marie Šauerová a Kateřina Malinová si otevřely svou první prodejnu Fruitisimo v březnu roku 2013 v Teplicích. Věří, že budou úspěšné v budoucnu si otevřou další pobočky.
Čtvrtek
01.08.2013
Franchisovou pobočku Fruitisimo v Teplicích si v březnu tohoto roku otevřely mladé sestry Marie Šauerová a Kateřina Malinová. Důvod, proč si vybraly zrovna tuto značku, vysvětlují její silnou pozicí na trhu.
 

Když se podíváme na dvě sestry Marii Šauerovou a Kateřinu Malinovou, které se staly franchisantkami konceptu Fruitisimo v Teplicích, můžeme směle hovořit o rodinném byznysu. V podnikání formou franchisingu jsou teprve na počátku, svou pobočku otevřeli v březnu tohoto roku. Při rozhodování, jestli podnikat na vlastní pěst nebo pod osvědčenou značkou, se sestry rozhodly pro franchising, protože chtěly podnikat pod silným know-how na trhu. Ze začátku však ještě nebyly rozhodnuté, pod jakou franchisovou licencí hodlají podnikat.

Důležité bylo vybrat silný koncept

„Při hledání franchisových konceptů, pod kterými bychom chtěly podnikat, jsme oslovily řádově několik společností v podobné oblasti podnikání jako Fruitisimo. V mnoha případech nás koncepty velmi zaujaly. A jimi kladené podmínky na první pohled vypadaly zajímavě, nicméně po bližším seznámení neodpovídaly tomu, co deklarovaly,“ shodují se Marie Šauerová a Kateřina Malinová. Obě se shodly na třech základních požadavcích, které by koncept měl splňovat. Franchisový koncept musel mít dle nich silné zázemí s velkým nebo téměř monopolním podílem na trhu, dlouhou dobu působit na trhu a viditelný dynamický rozvoj. Proto si sestry nakonec vybraly Frutisimo, jelikož dle nich tento koncept veškeré podmínky naplňuje. „Sympatické nám bylo také spojení ovocných šťáv a zmrzliny. V Teplicích taková prodejna chyběla, a tak jsme se ji rozhodly otevřít,“ doplňují sestry.

Když obě sestry měly konečně jasno, že volba konceptu Fruitisimo je správná, mohly se s ním směle pustit do spolupráce. Přípravnou fázi by Marie Šauerová a Kateřina Malinová popsaly jako obrovskou zkušenost, kdy se setkaly v oblasti podnikání s novými znalostmi. Fruitisimo jim ukazovalo správnou cestu, aby rychle a v pořádku otevřely svou první provozovnu. Například pomohlo velkou měrou v komunikaci s managementem obchodního centra, v jehož prostorách měly sestry zájem pobočku otevřít. Díky dobré spolupráci se sestry na začátku podnikání moc nesetkaly s velkými problémy, které by se nedaly zvládnout. „Jeden však nastal při prvním otevíracím dni, kdy nám přestala fungovat jedna z klíčových technologií. Problém se tak musel řešit a my mohli plnohodnotně fungovat až po několika hodinách. Nicméně zvládli jsme to,“ doplňuje Marie Šauerová.

Lidé chtějí kvalitní výrobky

Marie Šauerová i Kateřina Malinová si společně spolupráci s firmou Fruitisimo pochvalují, protože jejich prodejna dosáhla plánovaných tržeb, což byla pozitivní odměna za tvrdou práci na její přípravě. Podporu v průběhu svého podnikání, které se už od března podařilo velmi dobře rozjet, vidí především na marketingové pomoci. O tu se mohou v případě potřeby vždycky opřít. Pokud jde o zaměstnance, obě tvrdí, že najít pracovníky, kteří by rádi pracovali, není až tak složité. Kvalita zaměstnanců však pokulhává jako všude jinde. Najít kvalitního zaměstnance totiž bývá uměním. „Pokud chce být podnikatel úspěšný, nemůže si dovolit zaměstnat kohokoliv,“ varuje Kateřina Malinová s tím, že na zaměstnancích stojí polovina úspěchu.

Celý článek si můžete přečíst v magazínu Vlastní firma FRANCHISING v čísle 3/2013

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014