Koncept Potrefená husa je mimo klasické restaurace nabízen ještě jako Sportbar do sídlišť měst a Beerpoint do nákupních center.
Pondělí
01.12.2014
Pivovary Staropramen mění české hospodské prostředí. Po Potrefených husách přichází s konceptem Naše hospoda.
 

Prostředí českých hospod se mění, ze zakouřených míst se stávají moderní restaurace s dobrým pivem a kvalitním jídlem, kam se lidé rádi vracejí. Do novodobého rozvoje hospodských zařízení se pustily především pivovarské firmy. Před 15 lety se poprvé objevila Potrefená husa společnosti Staropramen, která vsadila na franšízovou spolupráci. Dnes zákazníci navštěvují 30 restaurací, z čehož 1 se nachází na Slovensku.

I přesto, že čeští spotřebitelé z důvodu šetření chodí méně do restauračních zařízení, zažívají Potrefené husy neustálý zájem a nižší poptávku nezaznamenali. „Ročně naše pobočky navštíví 3 miliony lidí. Plánujeme Potrefené Husy nadále rozšiřovat, příští rok chceme otevřít asi 2 restaurace,“ dodává manažer značkových restaurací Pivovarů Staropramen Jan Trochta.  Firma v průběhu let inovovala i samostatný koncept Hus a vytvořila koncept vhodný jak do měst či nákupních center, tak do sídlišť. Všech 30 Potrefených Hus provozují jen franšízanti, těch je 18.

Pivovary Staropramen se poohlíží i mimo velká města. Rozhodly se expandovat i do regionů a menších měst. Na základě toho představily koncept Naše Hospoda, který cílí na malé hospody a jejich modernizaci. „Požadavky zákazníků na kvalitu se neustále zvyšují, jejich vnímání standardu se v posledních letech v mnoha směrech výrazně proměnilo. My můžeme pomoci malým hospodám zvýšit jejich kvalitu a tím i návštěvnost,“ říká Jan Trochta. Koncept Naše Hospoda však franšízově rozvíjen nebude.

Úspěchu Potrefených Hus si všimly i ostatní pivovarské domy v České republice, které se rozhodly též změnit hospodskou kulturu svými projekty. Například společnost Pilsner Urquell u nás franšízově provozuje restaurace Pilsner Original Restaurant, kterých je v tuto chvíli v Česku asi 20. Franšízanti pomáhají i v rozvoji konceptu The PUB, kde si zákazníci mohou načepovat pivo sami přímo u stolu. Pobočky The PUB prorazily nejen v Česku, ale také na Slovensko, do Německa, Rumunska a Rakouska.

Gastronomický trh na základě změn preferencí spotřebitelů zažívá konsolidaci, která se projevuje odchodem neúspěšných firem z trhu. Udržují se právě restaurace, které dbají na kvalitní čepování piva a vaření jídel z čerstvých surovin. Není tedy překvapením, že se mnoho majitelů hospod rozhodli vejít pod křídly větších pivovarských firem, aby změnili svůj restaurační podnik.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014