17.03.2009

Paříží se přehnala vlna sushi

Jednoznačnou módní vlnou letošního Franchise Expo Paris byly systémy sushi restaurací.

„Na Franchise Expo Paris se objevily se svými prezentacemi dva franchisové systémy sushi restaurací. Během posledních dvou let však ve Francii vzniklo šest takových konceptů,“ řekl Martin Jonáš z poradenské firmy PROFIT system, která jako jediná ze střední a východní Evropy měla na Franchise Expo Paris oficiální stánek.

Jedním z konceptů sushi restaurací představených v Paříži byla značka SUSHISHOP

Sushi zatím bez expanze

Systémy během jednoho až dvou let fungování otevřely ve Francii desítky provozoven. Celková investice se pohybuje mezi 100 až 350 tisíce eur, přičemž licenční vstupní poplatek je od 15 do 40 tisíc eur. Zatím žádný z těchto systémů neuvažuje o vstupu na český trh. „Hlavním důvodem je ještě stále krátká historie těchto systémů a zatím menší počet provozoven, které by dodaly systému finanční sílu a větší stabilitu,“ uvedl Martin Jonáš.

Vydrží?

Je však otázka, jak dlouho se tato módní vlna udrží. „Takovéto podobné módní vlny byly na veletrzích vždy. V minulosti to například byly sítě půjčoven DVD, realitní kanceláře či finanční poradci. Počet těchto systémů však letos významně poklesl. Sítě půjčoven DVD již letos nebyly žádné. Je možné, že stejně tak dopadnou i koncepty sushi barů,“ dodal Martin Jonáš z PROFIT system.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank