15.06.2016

Franšíza pro rodinu

Denny´s podává americkou kuchyni všem generacím už více než šest desítek let. Nyní nabízí exkluzivní licenci pro tuzemský trh.

V roce 1953 otevřeli Harold Butler a Richard Jezak stánek s koblihami v kalifornském městě Lakewood a pojmenovali ho Danny´s Donuts. Butlerovým mottem bylo podávat nejlepší kávu, dělat nejlepší koblihy a poskytovat skvělý servis 24 hodin denně. Po několika desetiletích se jejich podnikání rozrostlo z jednoho stánku na síť restaurací, která se nachází na 2100 místech ve 14 zemích. Od roku 1961 nesou rodinné podniky jméno Denny´s Restaurants a jsou všeobecně známým synonymem pro setkávání lidí všech generací.

Denny´s restaurace Foto Denny´s

Magazín Entrepreneur zařadil restaurace Denny´s mezi 10 nejlepších franšízových systémů. Koncept nabízí tři typy prostor podle velikosti: malé, standardní restaurace nebo tzv. drive thru pro frekventované komunikace.

První franšíza byla otevřena o deset let později v roce 1963. Podle Williama Edwardse, ředitele společnosti Edwards Global Systems (EGS), která značku Denny´s zastupuje v regionu střední Evropy, se firma začala rozvíjet prostřednictvím franšízy, aby rychleji pronikala na trh a díky inovacím účinněji navyšovala příjmy. V loňském roce se přitom společnosti podařilo kromě zisku zvýšit i počet franšízových jednotek.

Potenciálnímu partnerovi je nyní exkluzivně nabízena licence pod podmínkou, že bude schopen uvést do provozu alespoň pět nových restaurací. Investice na zprovoznění jedné restaurace je odhadována na jeden milion dolarů, přičemž franšízant hradí měsíční franšízový poplatek 5,25% z hrubého příjmu. Podmínkou je rovněž, že podnikatel investuje 3,75% z hrubého obratu všech restaurací do marketingu. EGS odhaduje, že návratnost investice je okolo 2 let.

„Ideálním kandidátem pro udělení franšízy je silná a tržně orientovaná společnost, která má již zkušenosti s tímto druhem gastronomie, tj. ze sektoru potravin a nápojů, nebo se musí jednat o společnost se zkušeností s řízením velké gastronomické značky. Je samozřejmostí, že musí mít přístup k dobré lokalitě, protože je žádoucí, aby byly restaurace v centrální části města. V neposlední řadě musí být zájemce seznámen se západními standardy servisu a kvality potravin a mít přístup k dodavatelským řetězcům,“ říká o podmínkách spolupráce William Edwards.

Franšízový koncept Denny´s nabízí několik formátů restaurací, jejichž rozloha se může pohybovat mezi 70 až 800 m². Nejmenší formát, který obvykle nepřekračuje 250 m², se nachází nejčastěji v nákupních centrech, na letištích nebo v prostorách univerzit. Takzvané Great Denny´s restaurants, které mají již několik set metrů čtverečných plochy, jsou obvykle samostatné restaurace, nebo umístěné ve velkých nákupních centrech. Třetí typ, Denny´s on-the-go restaurace, je v rozsahu 250 až 500 m² a je vhodný zejména na dálnice nebo velké křižovatky.

Franšízor nabízí partnerovi podporu při hledání vhodné lokality a v procesu navrhování designu interiérů. Franšízový balíček zahrnuje také školení a obchodní a marketingovou podporu. Školení se koná v USA a trvá od osmi do 12 týdnů, přičemž minimálně tři lidé z managementu ho musí podstoupit. V jeho průběhu se seznámí s managementem restaurace a se systémem řízení. Následně získá franšízant přístup k marketingovým kampaním, které mohou být upravovány pro místní trh.

Strategie restaurací Denny´s zahrnuje podle Williama Edwardse expanzi značky nejen v regionu střední a východní Evropy, ale i Asii nebo na Středním východě. Ročně obslouží restaurace Denny´s více než 32 milionů zákazníků.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank