Franšíza pro rodinu
V roce 1953 otevřeli Harold Butler a Richard Jezak stánek s koblihami v kalifornském městě Lakewood a pojmenovali ho Danny´s Donuts. Butlerovým mottem bylo podávat nejlepší kávu, dělat nejlepší koblihy a poskytovat skvělý servis 24 hodin denně. Po několika desetiletích se jejich podnikání rozrostlo z jednoho stánku na síť restaurací, která se nachází na 2100 místech ve 14 zemích. Od roku 1961 nesou rodinné podniky jméno Denny´s Restaurants a jsou všeobecně známým synonymem pro setkávání lidí všech generací.
První franšíza byla otevřena o deset let později v roce 1963. Podle Williama Edwardse, ředitele společnosti Edwards Global Systems (EGS), která značku Denny´s zastupuje v regionu střední Evropy, se firma začala rozvíjet prostřednictvím franšízy, aby rychleji pronikala na trh a díky inovacím účinněji navyšovala příjmy. V loňském roce se přitom společnosti podařilo kromě zisku zvýšit i počet franšízových jednotek.
Potenciálnímu partnerovi je nyní exkluzivně nabízena licence pod podmínkou, že bude schopen uvést do provozu alespoň pět nových restaurací. Investice na zprovoznění jedné restaurace je odhadována na jeden milion dolarů, přičemž franšízant hradí měsíční franšízový poplatek 5,25% z hrubého příjmu. Podmínkou je rovněž, že podnikatel investuje 3,75% z hrubého obratu všech restaurací do marketingu. EGS odhaduje, že návratnost investice je okolo 2 let.
„Ideálním kandidátem pro udělení franšízy je silná a tržně orientovaná společnost, která má již zkušenosti s tímto druhem gastronomie, tj. ze sektoru potravin a nápojů, nebo se musí jednat o společnost se zkušeností s řízením velké gastronomické značky. Je samozřejmostí, že musí mít přístup k dobré lokalitě, protože je žádoucí, aby byly restaurace v centrální části města. V neposlední řadě musí být zájemce seznámen se západními standardy servisu a kvality potravin a mít přístup k dodavatelským řetězcům,“ říká o podmínkách spolupráce William Edwards.
Franšízový koncept Denny´s nabízí několik formátů restaurací, jejichž rozloha se může pohybovat mezi 70 až 800 m². Nejmenší formát, který obvykle nepřekračuje 250 m², se nachází nejčastěji v nákupních centrech, na letištích nebo v prostorách univerzit. Takzvané Great Denny´s restaurants, které mají již několik set metrů čtverečných plochy, jsou obvykle samostatné restaurace, nebo umístěné ve velkých nákupních centrech. Třetí typ, Denny´s on-the-go restaurace, je v rozsahu 250 až 500 m² a je vhodný zejména na dálnice nebo velké křižovatky.
Franšízor nabízí partnerovi podporu při hledání vhodné lokality a v procesu navrhování designu interiérů. Franšízový balíček zahrnuje také školení a obchodní a marketingovou podporu. Školení se koná v USA a trvá od osmi do 12 týdnů, přičemž minimálně tři lidé z managementu ho musí podstoupit. V jeho průběhu se seznámí s managementem restaurace a se systémem řízení. Následně získá franšízant přístup k marketingovým kampaním, které mohou být upravovány pro místní trh.
Strategie restaurací Denny´s zahrnuje podle Williama Edwardse expanzi značky nejen v regionu střední a východní Evropy, ale i Asii nebo na Středním východě. Ročně obslouží restaurace Denny´s více než 32 milionů zákazníků.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...