Subway se poprvé zmenšila

Společnost Subway je svým způsobem unikátní, protože nemá ve vlastnictví ani jednu restauraci, všechny její pobočky jsou franšízy.
Pondělí
24.04.2017
Známá síť amerických fastfoodů s nabídkou sendvičů loni poprvé ve své historii zavřela v USA více poboček, nežli otevřela.
 

Společnost Subway v prohlášení uvedla, že za poklesem počtu amerických franšíz stojí fakt, že se soustředila v roce 2016 na rozvoj a růst v mezinárodním měřítku. Musela proto zavřít 359 poboček. Pro své americké franšízy chystá letos několik výrazných změn, které by franšízové síti pomohly v domovských Spojených státech vrátit se zpět k růstu.

Rok 2017 do naší společnosti přinesl vzrušující transformaci, která zahrnuje uvedení nových a vylepšených produktů, a měla by se tak podílet na větší spokojenosti zákazníků a ideální lokalizaci franšíz Subway pro jejich další úspěch," uvedla společnost pro agenturu Bloomberg. V Americe má Subway nyní 26 744 provozoven, po celém světě jejich počet překročil již hranici 44 tisíc (ve 112 zemích).

V tomto směru je největší franšízovou sítí na světě, konkurenční McDonald’s má globálně na 36 tisíc restaurací. Subway za loňský rok zaznamenala ztráty také v obratu, její zisk v USA klesl meziročně z 11,5 miliard dolarů na 11,3 miliardy. V mezinárodním měřítku nicméně síť Subway naopak rostla, když její zisk meziročně stoupl o 3,7 % na 5,8 miliard dolarů. Oblasti mimo USA jsou tak pro další rozvoj značky nadále klíčové.

Několik teoriií poklesu zájmu o fastfoody

V posledním čtvrtletí roku 2016 nicméně poklesl zisk i McDonald’s o 1,3 %, a to přestože se společnost snažila zákazníky nalákat třeba na neomezenou otevírací dobu 24 hodin, či nabídku alternativních zdravých pokrmů v podobě salátů a potravin s nízkým obsahem kalorií. Existuje proto několik teorií, proč se poslední rok fastfoodům obecně vede hůř než dříve.

Podle jedné je americký trh již přesycený gastronomickými koncepty typu Subway, Chipotle, či Arby’s. Další zase tvrdí, že s nárůstem cen potravin v Americe se lidé častěji stravují doma, a doma také více vaří. A třetí dává vinu rostoucí konkurenci, a za příklad dává třeba síť restaurací Olive Garden, která se orientuje na italskou kuchyni, a nabízí za nízkou cenu kvalitnější hotové pokrmy z hlediska složení i přípravy.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014