24.04.2017

Subway se poprvé zmenšila

Známá síť amerických fastfoodů s nabídkou sendvičů loni poprvé ve své historii zavřela v USA více poboček, nežli otevřela.

Společnost Subway v prohlášení uvedla, že za poklesem počtu amerických franšíz stojí fakt, že se soustředila v roce 2016 na rozvoj a růst v mezinárodním měřítku. Musela proto zavřít 359 poboček. Pro své americké franšízy chystá letos několik výrazných změn, které by franšízové síti pomohly v domovských Spojených státech vrátit se zpět k růstu.

Subway drive-thru Foto Subway

Společnost Subway je svým způsobem unikátní, protože nemá ve vlastnictví ani jednu restauraci, všechny její pobočky jsou franšízy.

Rok 2017 do naší společnosti přinesl vzrušující transformaci, která zahrnuje uvedení nových a vylepšených produktů, a měla by se tak podílet na větší spokojenosti zákazníků a ideální lokalizaci franšíz Subway pro jejich další úspěch," uvedla společnost pro agenturu Bloomberg. V Americe má Subway nyní 26 744 provozoven, po celém světě jejich počet překročil již hranici 44 tisíc (ve 112 zemích).

V tomto směru je největší franšízovou sítí na světě, konkurenční McDonald’s má globálně na 36 tisíc restaurací. Subway za loňský rok zaznamenala ztráty také v obratu, její zisk v USA klesl meziročně z 11,5 miliard dolarů na 11,3 miliardy. V mezinárodním měřítku nicméně síť Subway naopak rostla, když její zisk meziročně stoupl o 3,7 % na 5,8 miliard dolarů. Oblasti mimo USA jsou tak pro další rozvoj značky nadále klíčové.

Několik teoriií poklesu zájmu o fastfoody

V posledním čtvrtletí roku 2016 nicméně poklesl zisk i McDonald’s o 1,3 %, a to přestože se společnost snažila zákazníky nalákat třeba na neomezenou otevírací dobu 24 hodin, či nabídku alternativních zdravých pokrmů v podobě salátů a potravin s nízkým obsahem kalorií. Existuje proto několik teorií, proč se poslední rok fastfoodům obecně vede hůř než dříve.

Podle jedné je americký trh již přesycený gastronomickými koncepty typu Subway, Chipotle, či Arby’s. Další zase tvrdí, že s nárůstem cen potravin v Americe se lidé častěji stravují doma, a doma také více vaří. A třetí dává vinu rostoucí konkurenci, a za příklad dává třeba síť restaurací Olive Garden, která se orientuje na italskou kuchyni, a nabízí za nízkou cenu kvalitnější hotové pokrmy z hlediska složení i přípravy.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank