Miliardy ze studené kávy

Starbucks chce získat multi-miliardový trh se studenou kávou, oznámil výkonný ředitel Howard Schultz
Úterý
18.07.2017
Proslulá kavárenská franšízová síť Starbucks vidí velkou příležitost na trhu v ledovém nápoji, čepovaném díky dusíku skrze pípu.
 

Káva podobná Guinessu? Ale jistě. Americká franšízová síť Starbucks se rozhodla rozšířit svou nabídku o tzv. studené bary, kde se v seznamu nabízených nápojů objevuje navíc položka Nitro Cold Brew. Jedná se o studenou kávu, která je chlazená dusíkem a čepovaná v provozovnách ze sudů podobně jako pivo. Jelikož je vařená za studena, neničí až 20ti hodinový výrobní proces drahocenné látky uvnitř kávových bobů, a to včetně kofeinu. Nápoj si díky dusíku lépe uchovává i původní aroma a chuť, než když obsahuje běžnější oxid uhličitý.

Podle vedení společnosti je Nitro Cold Brew podle prvních reakcí zákazníků obrovskou příležitostí, jak obsadit další část trhu a nalákat do kaváren nové zákazníky.​ "Celých 40 let jsme se snažili zdokonalit umění pražení a vaření nejjemnější horké kávy, a i když jsme vždy zákazníkům nabízeli nové možnosti studených káv, nic se nevyrovná tempu chuti, umění a inovace v přípravě, která nás čeká v několika následujících letech,“ říká předseda a výkonný ředitel Starbucks Howard Schultz.

Chutná i v zimě

"Vytváříme zcela nový zážitek pro naše zákazníky," doplňuje viceprezident pro nápoje Sandy Stark. "Je to obrovská příležitost. Naším záměrem je nabízet tuto kávu podle možností v co největším počtu prodejen." Starbucks začal prodávat první ledovou kávu v roce 2015, a podle agentury Bloomberg objem jejího prodeje každé dva roky roste o čtvrtinu. Celkově trh s ledovou kávou podle statistik mezi lety 2010 a 2015 narostl globálně o takřka 340 %.

Tento trend navíc přestal být sezónní záležitostí, zákazníci si nápoj oblíbili natolik, že se jej odmítají zříci v zimě, kdy se dříve běžně neprodával. Nitro Cold Brew by mělo začít prodávat do konce léta na 1400 poboček Starbucks v USA, a také ve stovce britských kaváren se zeleným logem mořské panny. Instalovat se proto musí do vybraných kaváren nové zařízení, což je podle Schultze také důvod, proč zatím nebude Nitro Cold Brew nabízené ve všech pobočkách Starbucks,


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014