07.12.2017

Arby’s bude mít divoká křídla

Americký fastfoodový řetězec Arby’s spojil své síly se značkou Buffalo Wild Wings. Síť sportovních barů koupil za 3 miliardy dolarů.

Síť amerických sendvičových barů Arby´s má v USA, Kanadě, zemích Středního východu a Turecku 3400 provozoven. Brzy se ale značně rozroste poté, co spojí své síly s další franšízovou značkou amerických fastfoodů. a sport barů Buffalo Wild Wings s více než 1200 pobočkami. Značku koupila za tři miliardy amerických dolarů společnost Roark Capital, která vlastní Arby’s. Firmu, kterou poškodil růst cen kuřecího masa, převezme vedení Roark Caiptal i s dluhy, uvedl magazín Forbes. Buffalo Wild WIngs se stane dceřinou společností Arby’s a bude nadále fungovat jako samostatná značka.

Arby´s_restaurace´ Foto Arby´s

Již šest a půl roku v řadě hlásí Arby’s stabilní zisky, poslední 3 roky tržby a zisky v USA neustále rostou. Za posledních 5 let firma, specializující se na masové sendviče, narostla o čtvrtinu. Franšízanti Arby’s svoji firmu vychvalují, 97 % z nich věří v dlouhodobý růst značky.

Buffalo Wild Wings v současnosti působí kromě Spojených států v Kanadě, Mexiku, Spojených arabských emirátech, na Filipínách, v Saúdské Arábii, Ománu a Indii. Specializuje se na kuřecí kříidélka se speciálními 20 druhy omáček, v nabídce má ale také hamburgery či saláty, v restauracích jsou umístěné obří obrazovky pro sledování sportovních přenosů. Jako uniforma pro obsluhu slouží ve franšízových restauracích sportovní dres s číslem 82, který odkazuje na rok založení franšízové sítě (1982).

Podmínkou je otevření 10 barů Arby´s za 5 let

Síť Arby’s vznikla dříve, již v roce 1964. Zakladatelé Leroy a Forrest Raffelovi se rozhodli před více než 50 lety v Ohiu nabídnout svým hostům něco jiného, než klasické hamburgery. První franšízu uvedli do provozu rok po založení firmy, a v nabídce postupně příbývaly nové pokrmy z toho nejkvalitnějšího masa. Speciality Arby’s vyrábí i v udírnách přímo v restauracích. První pobočku mimo USA otevřela společnost v roce 1981 v Japonsku. Otevření restaurace v USA vyžaduje investici ve výši od 350 tisíc do 2,5 milionů dolarů, značka hledá partnery ale i v Evropě včetně ČR.

Mezinárodní držitelé licence by měli disponovat kapitálem, který by jim umožňil otevřít nejméně 10 barů Arby´s v Česku v časovém období 5 let. Smlouva se uzavírá na 20 let, vstupní poplatek je 10 tisíc dolarů za každou otevřenou restauraci. Poté platí smuvní partneři Arby’s průběžný poplatek je 4,25 % z tržeb, partner je povinen použít minimálně 3,75% z tržeb na marketing. V USA absolvují dvouměsíční školení, od centrály dostanou podporu i při otevírání nových poboček v Česku.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank