04.01.2018

Starbucks bere útokem Čínu

Starbucks našel svůj podnikatelský ráj. V Číně otevírá až 2 franšízy denně. Do roku 2021 tam chce mít více než 5 tisíc kaváren.

Americký kavárenský franšízový koncept Starbucks masivně roste v Číně. Podle ředitelky společnosti pro čínský trh Belindy Wong nyní značka otevírá novou pobočku každých 15 hodin. V Šanghaji byla koncem loňského roku otevřena vůbec největší kavárna Starbucks spolu s prémiovou pražírnou, která má oproti domovské pobočce v Seattlu dvojnásobnou rozlohu - na 2 700 čtverečních metrů. Bývalý ředtel Howard Schultz ji nazval Coffee Wonderlandem. Má vůbec nejdelší bar z poboček Starbucks, pult vyráběný za pomoci 3D tiskárny, a celkovou kapacitu na až sedm tisíc zákazníků denně, kteří mají v interiéru k dispozici na 500 ručně vyráběných židlí.

Čína Starbucks Cina Foto Starbucks

Starbucks obslouží v Číně za týden na 5 milionů zákazníků. Nejvíce jich chodí posedět nad kávou po poledni, nicméně podle vedení firmy si Číňané pomalu ale jistě adoptují americký zvyk pít kávu i ke snídani.

Starbucks má nyní v Číně na 3 tisíce franšízových poboček, do roku 2021 by jich mělo být celkem přes 5 tisíc. Do 10 let se při takovém vývoji stane Čína zemí s největším počtem poboček Starbucks, a překoná i Spojené státy. "Otevíráme na 500 nových kaváren ročně, to číslo ale není pro nás tím nejdůležitějším," uvedla pro stanici CNBS Belinda Wong s tím, že prioritou zůstává pro značku budování vztahů se zákazníky.

Příprava na pokles zájmu v Americe

V Číně nyní síť Starbucks roste rychleji než ve Spojených státech, kde zástupci značky očekávají brzký pokles trhu s kávou. Tržby zde firmě rostou meziročně o osm procent, zatímco v USA jen o tři. Jen v Šanghaji má firma v současnosti v provozu na 600 poboček, což je už teď nejvíc ze všech měst na světě. Zaměstnance do svých řad láká Starbucks v Číně i na ubytování, čímž se snaží vyjít vstříc mladým absolventům škol bez zkušeností.

Starbucks otevření prémiové kavárny v Šanghaji propagoval také za pomoci čínského e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovat ochutnávku a nakupovat zrnkovou kávu. Spolu s lídrem internetového prodeje v Číně chce Starbucks integrovat zákaznické zážitky a zkušenosti do obchodního provozu v reálném čase. Příběh společnosti v šanghajské pobočce přibližují kromě jiného nápisy a značky na obrovském dvoupodlažním měděném kotli, v němž se na místě praží čerstvá káva. Další část historie si pak mohou hosté přečíst v prostorovém interaktivním průvodci na internetu.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank