16.02.2018

KFC chce vzdělávat Číňany

Historické tematické restaurace KFC v 18 městech vzniknou za pomoci Národního muzea Číny. Mají vzdělávat tamní děti a mládež.

Fastfoodový řetězec KFC otevře v Číně 18 nových poboček, jejichž interiér a vybavení bude odkazovat k důležitým událostem tamní historie. Národní muzeum v Číně vyjádřilo naději, že projekt pomůže zlepšit vzdělání a poznatky o vlastní zemi čínským dětem a mládeži, která tvoří významnou část klientely známé značky pro výrobu a prodej kuřecích specialit. Na národní identitu v Číně spoléhal při své marketingové strategii již Starbucks, když uvedl do prodeje speciální hrnky s tradičními čínskými vzory.

kfc mobil

Podle Euromonitor International byl podíl KFC v čínském restauračním řetězci v roce 2016 11,6 %, což představuje pokles oproti 16 % v roce 2012. Ve své strategii se proto hodlá zaměřit na mladé konzumenty, digitalizaci služeb i modernizaci restaurací.

KFC chce ve svých vybraných restauracích vystavovat kromě jiného archeologické památky, nalezené ve městech, kde pobočky stojí. V jedné budou k vidění například bronzové artefakty z dob vlády dynastie Šang ve 2. tisíciletí př. n. l. Animované video na obrazovce by pak mělo vysvětlovat, kde přesně byly nalezeny, kdo je vyrobil, a k jakým účelům sloužily. "Víme, že 85 % zákazníků KFC v Číně jsou děti a mladí lidé," uvedl ředitel Národního muzea Li Liusan. "Doufáme, že se při jídle mohou dozvědět více o čínské kultuře."

Synonymum pro "západní jídlo"

Značka KFC má vůbec v Číně silné kořeny, první (třípatrovou) pobočku otevřela v Pekingu v roce 1987. Patřila mezi vůbec první výrobce rychlého občerstvení v nejlidnatější zemi světa. Dnes vlastní ve více než 1100 městech na 5 tisíc poboček, a před svými největšími konkurenty má téměř dvojnásobný náskok. Franšízová síť Starbucks má například nyní v Číně na 3 tisíce franšízových poboček, do roku 2021 by jich mělo být celkem přes 5 tisíc, čímž by se počet měl dorovnat. Stejně tak svoji čínskou expanzi hodlá zrychlit v tomto roce i McDonald’s.

Americké fastfoodové značky jako KFC a McDonald’s představují pro Číňany synonymum pro "západní jídlo". A to jak z hlediska kvality, tak i ceny. Před 30 lety byl oběd v KFC pro mnohé z nich luxusní záležitostí, kterou si mohli dovolit párkrát do měsíce. Děti dostávaly návštěvu fastfoodů odměnou za výsledky ve škole, a ještě do roku 2007 představovalo rychlé občerstvení více než polovinu restauračních podniků v Číně. Posledních 10 let však jejich obliba v zemi pomalu klesá následkem rostoucího trhu a konkurence.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank