13.04.2018

Subway vítězí u spotřebitelů

Podle pravidelného průzkumu mají zákazníci nejlepší zkušenosti se značkou Subway. Uspěl i celý fast-foodový průmysl.

Franšízová síť s největším počtem poboček na světě (44 tisíc) má v segmentu rychlého občerstvení také nejvíce spokojených zákazníků. Subway zvítězila v pravidelném průzkumu poradenské společnosti Temkin Group mezi 24 retězci rychlého občerstvení, celkově jí patří 2. místo. Studie přitom zkoumala na 350 společností z 20 oborů. Řetězec bageterií získal od svých zákazníků "skóre spokojenosti" 83 %. Jeho prodejní strategií je výroba sendvičů a plněných baget z čerstvých surovin přímo před očima zákazníka.

Subway Zlin Foto Subway

Americkému řetězci bageterií Subway se v České republice daří, novou pobočku otevřela značka ve Zlíně.

Celkově fast-foodové společnosti dosáhly spokojenosti u zákazníků ze 76 %. Průměrné hodnocení tohoto segmentu se mezi roky 2017 a 2018 snížilo o 0,4% bodu (ze 76,5 % na 76,1 %). Nejvíce si meziročně polepšila síť mexických specialit Taco Bell, a to o 7% bodů. Oproti předchozím rokům získal lepší skóre i například McDonald’s, KFC či Starbucks. Vítězná společnost Subway se přitom v globálním měřítku potýkala v posledních letech s poklesem prodejů, v domovských Spojených státech musela poprvé ve své historii zavřít více poboček, než otevřela.

Místo Svitu Subway

V Česku se jí však stále daří, a počet franšíz narůstá. Tržby zvýšila loni o celých 11 %. Poslední pobočku otevřela zatím Subway ve Zlíně, samostatně stojící budova v baťovském stylu dříve sloužila jako vrátnice do areálu Svitu. Nového franšízanta hledá americká společnost v Hradci Králové, ale i dalších městech. V ČR je v tuto chvíli otevřena dvacítka restaurací Subway. Licence stojí 7 500 eur. Pokud franšízant stihne otevřít provozovnu do roka, dostane polovinu investice zpět. Vedle toho provozovatel restaurace odvádí franšízorovi 8 % z tržeb a 4,5 % platí za marketing.

V průměru 147 tisíc eur musí franšízant investovat do vybavení, záleží samozřejmě na velikosti provozovny. Nejčastěji se pobočky Subway objevují v obchodních centrech, na dálničních odpočívadlech, v byznys centrech, nebo na vlakových nádražích. V následujících 5 až 10 letech by se značka měla podle plánů přeměnit v síť s menším počtem franšíz, franšízanti by ale měli získat změnami výhodnější postavení v rámci celého systému. Období transformace pro Subway předznamenaly v polovině loňského roku změny designu poboček i loga. Firma zavádí také objednávkový digitální systém, zkrátit by se tak měla doba čekání na výrobu objednávky.


Hodnocení řetězců rychlého občerstvení z hlediska spokojenosti zákazníků:

  • Subway: 83%​
  • Popeye’s Louisiana Kitchen: 81%​
  • Panera Bread: 80%​
  • Little Caesar’s: 80%​
  • Baskin Robbins: 79%​
  • Pizza Hut: 79%​
  • Sonic Drive-In: 79%​
  • Starbucks: 79%​
  • Dairy Queen: 79%​
  • Chick-fil-A: 78%​
  • KFC: 78%​
  • Taco Bell: 77%​
  • Dunkin’ Donuts: 76%​
  • Arby’s: 75%​
  • Jack in the Box: 75%​
  • Wendy’s: 75%​
  • Chipotle Mexican Grill: 75%​
  • Hardee’s: 75%​
  • Domino’s: 74%​
  • Papa John’s: 74%​
  • Panda Express: 73%​
  • Burger King: 72%​
  • IHOP: 72%
  • McDonald’s: 70%

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank