Subway vítězí u spotřebitelů
Franšízová síť s největším počtem poboček na světě (44 tisíc) má v segmentu rychlého občerstvení také nejvíce spokojených zákazníků. Subway zvítězila v pravidelném průzkumu poradenské společnosti Temkin Group mezi 24 retězci rychlého občerstvení, celkově jí patří 2. místo. Studie přitom zkoumala na 350 společností z 20 oborů. Řetězec bageterií získal od svých zákazníků "skóre spokojenosti" 83 %. Jeho prodejní strategií je výroba sendvičů a plněných baget z čerstvých surovin přímo před očima zákazníka.
Celkově fast-foodové společnosti dosáhly spokojenosti u zákazníků ze 76 %. Průměrné hodnocení tohoto segmentu se mezi roky 2017 a 2018 snížilo o 0,4% bodu (ze 76,5 % na 76,1 %). Nejvíce si meziročně polepšila síť mexických specialit Taco Bell, a to o 7% bodů. Oproti předchozím rokům získal lepší skóre i například McDonald’s, KFC či Starbucks. Vítězná společnost Subway se přitom v globálním měřítku potýkala v posledních letech s poklesem prodejů, v domovských Spojených státech musela poprvé ve své historii zavřít více poboček, než otevřela.
Místo Svitu Subway
V Česku se jí však stále daří, a počet franšíz narůstá. Tržby zvýšila loni o celých 11 %. Poslední pobočku otevřela zatím Subway ve Zlíně, samostatně stojící budova v baťovském stylu dříve sloužila jako vrátnice do areálu Svitu. Nového franšízanta hledá americká společnost v Hradci Králové, ale i dalších městech. V ČR je v tuto chvíli otevřena dvacítka restaurací Subway. Licence stojí 7 500 eur. Pokud franšízant stihne otevřít provozovnu do roka, dostane polovinu investice zpět. Vedle toho provozovatel restaurace odvádí franšízorovi 8 % z tržeb a 4,5 % platí za marketing.
V průměru 147 tisíc eur musí franšízant investovat do vybavení, záleží samozřejmě na velikosti provozovny. Nejčastěji se pobočky Subway objevují v obchodních centrech, na dálničních odpočívadlech, v byznys centrech, nebo na vlakových nádražích. V následujících 5 až 10 letech by se značka měla podle plánů přeměnit v síť s menším počtem franšíz, franšízanti by ale měli získat změnami výhodnější postavení v rámci celého systému. Období transformace pro Subway předznamenaly v polovině loňského roku změny designu poboček i loga. Firma zavádí také objednávkový digitální systém, zkrátit by se tak měla doba čekání na výrobu objednávky.
Hodnocení řetězců rychlého občerstvení z hlediska spokojenosti zákazníků:
- Subway: 83%
- Popeye’s Louisiana Kitchen: 81%
- Panera Bread: 80%
- Little Caesar’s: 80%
- Baskin Robbins: 79%
- Pizza Hut: 79%
- Sonic Drive-In: 79%
- Starbucks: 79%
- Dairy Queen: 79%
- Chick-fil-A: 78%
- KFC: 78%
- Taco Bell: 77%
- Dunkin’ Donuts: 76%
- Arby’s: 75%
- Jack in the Box: 75%
- Wendy’s: 75%
- Chipotle Mexican Grill: 75%
- Hardee’s: 75%
- Domino’s: 74%
- Papa John’s: 74%
- Panda Express: 73%
- Burger King: 72%
- IHOP: 72%
- McDonald’s: 70%
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...