19.07.2010

Gloria Jean´s Coffees je práce, za kterou si stojím.

říká Naďa Plzáková, manažerka franchisového řetězce kaváren Gloria Jean´s Coffees.

GJC je 2. největším řetězcem kaváren na světě, jaký je jeho příběh v České republice?
Měli jsme velkou výhodu, že jsme nastupovali na český trh jako poslední z velkých řetězců, lidé tak již věděli, co mohou očekávat a jsou zvyklí na anglo-americký způsob podávání kávy. Máme 2 provozovny, jednu v Praze na Klárově a druhou v OC Olympia v Brně.

Liší se např. sortiment v Praze a Brně?
V Praze se pije více latté, v Brně americano, v Brně také prodáváme více zrnkové kávy domů, je vidět, že si lidé rádi dají kvalitní kávu i doma nebo v kanceláři.

Vaše společnost je master franšízantem pro ČR a SR, ale licence zatím neposkytujete. Proč?
Máme zatím 2 kavárny, třetí budeme otevírat příští měsíc, opět v Praze. Máme v plánu otevřít ještě 3-4 vlastní kavárny a pak teprve nastavit model pro franšízanty v ČR a SR. Licence začneme poskytovat příští rok. Dbáme na výběr lokality, aby kavárna měla dlouho životnost a rychlou návratnost investice.

Kde by měl franšízant hledat prostor pro kavárnu?
Ideální je větší město, nejlépe bývalé okresní město s univerzitou. Máme k dispozici wifi, dobrou a velkou kávu, studenti k nám chodí velmi rádi. Tím, že jsme samoobslužná kavárna, tak máte klid na svoji práci nebo studium, nikdo vás neobtěžuje objednávkou. Kavárna bývá i dobrou a levnou kanceláří. Internet, kvalitní káva a klimatizace zajistí i v tomto horku pohodlí. Mám ráda, když vidím stařenky, které si přijdou popovídat s kamarádkami, u vedlejšího stolku vidím sedět studentky, u jiného maminky s kočárky, to je potvrzení, že tento model funguje napříč generacemi i cílovými skupinami.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank