Příležitost pro pět franšízantů

Středa
24.11.2010
PLANET SUSHI hledá nové franšízanty. Základem pro úspěšnou provozovnu je její umístění. Vhodné místo za přijatelnou cenu je klíčové.
 

PLANET SUSHI provozuje po světě na 136 provozoven, v České republice prozatím jednu, která je ve vlastnictví samotného franšízora. O situaci v gastronomii, franšíze a marketingu jsme si povídali s Petrem Vlastníkem, ředitelem české pobočky společnosti mezinárodní sítě Rosinter Restaurants Holding, která je držitelem licence. Společnost celosvětově provozuje kolem 359 restaurací na principu franšízy, mimo jiné např. IL Patio, American Bar&Grill, T.G.I. Friday‘s, Benihana, 1-2-3 Cafe a další.

Jste zkušeným franšízorem, co považujete za nejdůležitější při provozování franšízové restaurace?
Nejdůležitější je vhodný prostor za přijatelné peníze, na dobrém místě, dobře viditelném, frekventovaném, v centru dění, nejlépe v přízemí. To je základ. Na vše ostatní existuje návod. Ve franšízovém manuálu myslíme na každičký detail. Výběr personálu a jeho tréning, dodavatele, marketing, to vše můžete ovlivnit, místo nikoliv.

Provozujete zatím v České republice pouze 1 vlastní provozovnu, v zahraničí jich máte více. Proč se nedaří najít franšízanta?
Nelze říct, že nedaří, stále probíhají jednání s potenciálními zájemci, velmi často řešíme otázku vhodných prostor. Na dobrého franšízanta a vhodný prostor se musí počkat. Máme bohaté zkušenosti a známe všechna úskalí podnikání v gastronomii. Velmi často se stane, že franšízant má prostor, my vidíme, že není ideální a provozovnu mu rozmluvíme. Třeba otevře svoji vlastní restauraci a pak se rok učí na vlastních chybách za velké peníze, nakonec stejně zavře. Při výběru partnerů vyhodnocujeme rizika dopředu. Nic nezkoušíme. To je výhoda franšízy. Mnohokrát ověřená zkušenost. Ve franšízingu jde o partnerství, o korektní, otevřený a férový vztah. Na správného franšízanta se vyplatí počkat, společně budujeme jednu značku.

Jak se vám dařilo v minulých letech, hovoří se o krizi, která gastronomii postihla citelně.
V loňském roce jsme měli v našich restauracích propad tržeb až o 10-20 %, v tom letošním (hlavně v 3. a 4. Q) máme nárůst o 20-25 %, je vidět, že restaurace se stabilizují a rostou (poznámka redakce – jde o výsledky všech restaurací sítě Rosinter Restaurants Holding v ČR).

Kde chcete otevřít restaurace PLANET SUSHI?
V centrech velkých měst s dostatečnou kupní sílou. Pořízení restaurace se pohybuje kolem 4-6 mil Kč na klíč, návratnost je poměrně rychlá. Sushi je v současné době oblíbené a není tak náročné na technologické vybavení a na provoz. Kvalitu surovin nelze ošidit, vybíráme nejlepší dodavatele a držíme vysokou kvalitu. Pokud najdeme vhodné franšízanty, bude provozování PLANET SUSHI mnohem lukrativnější a franšízu můžeme v budoucnosti lépe modifikovat na české prostředí.

Více informací o této franšíze najdete níže v katalogu franšíz.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015