Penam láká franchising

O části svých prodejen Pekařství U Golema firma uvažuje, že by je provozovala pomocí samostatných podnikatelů franchisantů.
Středa
10.08.2011
Síť Pekařství U Golema, která patří pod Penam, zvažuje přechod na efektivnější obchodní model.
 

Firma Penam ze skupiny Agrofert plánuje rozšířit síť prodejen s názvem Pekařství U Golema. Při té příležitosti zvažuje, že by část jejích prodejen provozovali franchisanti. V současné chvíli tvoří její portfólio 41 prodejen, které fungují hlavně na Moravě, další dvě desítky pak na Slovensku. Do pěti let by jich mohlo být v Česku 80 až 100, u východních sousedů pak okolo 50.

Firemní prodejny mají trojí smysl. Jako další prodejní kanál mohou přispět k zachování objemu výroby. Umožňují také nabídnout čerstvější zboží a širší sortiment, který v řetězcích být nemusí. Významným přínosem je i budování značky a loajality zákazníků k ní. „V případě franchisových prodejen nechceme mít vysoký poplatek, právě naopak, chceme, aby byl koncept zajímavý po všech stránkách pro podnikatele,“ řekl generální ředitel Jaroslav Kurčík.

Obliba nákupů čerstvého pečiva v „rodinných“ pekařstvích mezi Čechy evidentně vzrůstá. Konkurenční koncept Paneria, po vzoru zkušeností v rámci skupiny United Bakeries, také začal s franchisingem. Jako svůj cíl si pro letošní rok dle vyjádření ředitele divize Food and Servise Michala Freibergera vytýčil sjednocení brandu a připojení prodejen Mistr Bäcker pod jednotné označení Paneria. Fúzí tak přibude do portfolia dalších 38 obchodů, čímž se koncept rozroste na 64 poboček a upevní tak své postavení jedničky na trhu.

Další, kdo rozjíždí síť s luxusními pekařskými produkty, je francouzské pekařství PAUL, které na konci července otevřelo již svou šestou prodejnu přímo v srdci Prahy, v ulici Na Příkopech. Ačkoliv je valná většina z 330 poboček ve 23 zemích světa provozována franchisanty, v Česku zatím společnost HDS Retail Czech Republic a.s., která vlastní master licenci na pekařství PAUL, rozvíjí tento koncept vlastními silami.

Podrobnější informace získáte v redakci FranchisingINFO.cz.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014