Zisk za dveřmi salonu / Franšízor Depil Concept si je vědom, že podnikání musí přinášet zisky. Také proto, jak říká, byla její obchodní koncepce navržena tak, aby umožnila dosažení ziskovosti od prvního měsíce provozu, což v případě franšízových sítí nemusí být vždy pravidlem.
Středa
02.09.2020
Dříve cílila značka DepilConcept se svými depilačními centry do měst s více jak 100 tisíci obyvateli. Dnes už míří i do těch menších. V Česku nabízí master-franšízu.
 

S franšízovým rozvojem má značka DepilConcept dlouholeté zkušenosti. Svou síť totiž prostřednictvím franšízových licencí rozšiřuje již od roku 2006. Od té doby se stala lídrem na domácím portugalském trhu a expandovala do Brazílie, Polska, nebo na Kapverdy. Své působení chce rozšířit i k nám do Česka, kde vidí velký potenciál. Zejména proto, že na našem trhu v současné době v tomto oboru nepůsobí žádná velká franšízová síť.

V sousedním Polsku má DepilConcept momentálně 50 poboček, z nichž 49 je v rukách franšízových partnerů. Působí zde od roku 2011. Jak již bylo v úvodu řečeno, před několika lety byla značka franšízou určenou pro města s více než 100 tisíci obyvateli. Postupem času se však ukázalo, že kupní síla je dostatečná i v menších městech. Dnes tak pobočky najdeme i v těch s 60, 50 i 24 tisíci obyvateli. Důležitou zprávou pro franšízanty je, že v případě depilace a epilace nejde o poskytování jednorázových služeb, ale zákazníci přichází opakovaně.

Nová značka, nový trh

Zájemce o zisk master-franšízové licence, která mu umožní přivést na trh zcela nový koncept a rozšířit ho po celé republice prostřednictvím prodeje sublicencí. Investice do otevření jednoho studia Depil Concept se pohybuje od 26 do 34 tisíc eur. Na držitele licence pak čekají i pravidelné měsíční poplatky, za první kosmetické studio zaplatí 250 eur měsíčně, za každé další pak 50 eur. Cena licence, která master-franšízantovi zaručí exkluzivitu na dohodnuté území, začíná na 50 tisících eur.

Před otevřením, společnost DepilConcept poskytuje budoucímu master-franšízantovi komplexní třítýdenní školení k získání všech dovedností nezbytných k tomu, aby se stal master-franšízantem: technické, prodejní, marketingové, provozní a finanční. Po otevření je mu pak k dispozici monitorovací a podpůrné centrum. Samozřejmostí je, že i v průběhu spolupráce jsou realizována další školení, ať už ohledně poskytovaných služeb, nebo marketingu.

„Podnikání v oblasti kosmetických služeb bylo v uplynulých měsících také silně zasaženo situací spojenou s pandemií koronaviru. Často se tak stalo, že majitelé kosmetických a depilačních studií byli na řešení problémů sami, což v případě franšízových konceptů nehrozí. Vždy je totiž po ruce zkušený franšízor, jehož cílem je své podnikání a podnikání svých franšízantů co nejvíce ochránit. Také proto lze očekávat, že v případě, kdy se na trhu objeví zajímavá značka s dlouhou historií a zkušenostmi z podobných trhů, bude pro zájemce o vlastní byznys v této branži atraktivní,“ říká Marek Halfar, ředitel poradenské společnosti PROFIT system franchise services.


Jasná pravidla / Podle pravidel platných v DepilConceptu franšízant nesmí ve svém studiu nabízet další kosmetické služby, které nesouvisí s depilací a epilací. Podle vedení konceptu však nejde o nevýhodu, důvodem je totiž jasná specializace všech poboček této sítě.