S novým názvem do nové etapy

Výhoda franšízy / „Krize ukázala, jak důležité je nebýt v byznyse sám, a přitom být svobodný. Donutila nás přepnout na vyšší stupeň, zariskovat ekonomicky a najednou se vše začalo obracet,“ prozrazuje Tomáš Volf, spoluzakladatel Fitness Food Menu.
pondělí
11.10.2021
Expanze v krajských krajích, a to zejména v Čechách. Takové cíle má franšízová síť „jsme Fitness Food Menu“.
 

Zpátky k základům, tak by se daly nazvat změny, kterými v poslední době prošla franšízová síť Fitness Food Menu, jejíž název se „rozšířil“ na „jsme Fitness Food Menu“ . Co k nim zakladatele a vedení značky vedlo? „Značka Fitness Food Menu pod novým vedením v roce 2019 konvertovala na zkratku značky na FF MENU. Představa vedení franšízové sítě se neslučovala s naší původní vizí, filozofii produktů či služeb. Důraz se začal klást jinam než na produkt samotný a služby pro franšízanty začali být podmiňovány vysokými finančními nároky. Pod novým vedením jsme trochu sešli z dobře nastavené cesty nastavené v lednu 2019. Rozhodli jsme se konsolidovat své síly a přivést firmu ke kořenům a zpět k originální podobě,“ vysvětluje Tomáš Volf, spoluzakladatel konceptu, který dnes stojí ve vedení „jsme Fitness Food Menu“ (Fitness Food Menu).

Kromě konsolidace sítě se však koncept zaměřený na krabičkové diety musel vypořádat i s dopady pandemie. A jak se zdá, podařilo se to. V prvním pololetí letošního roku dosahovala síť výsledků, které překonaly veškeré predikce vedení. A to i přesto, že v březnu 2020, kdy nastal tvrdý lockdown, přišla značka Fitness Food Menu o 50 až 60 % obratu. Nyní je podle vedení konceptu vše připraveno pro další růst. Aktuálně tak hledá primární zastoupení pro hlavní město Praha ale i Plzeň, Olomouc nebo Karlovy Vary.

Stroje i know-how

Investice, která na budoucí franšízanty čeká, závisí zejména na velikosti území, na kterém se rozhodl podnikat. Cena licence se pohybuje od 150 do 250 tisíc Kč. Franšízant se pak následně musí připravit na pravidelné měsíční poplatky ve výší 1 až 10 tisíc Kč, maximálně však do výše 1 % z obratu. Konečná částka se odvíjí od počtu zákazníků franšízanta za účetní období jednoho měsíce.

Za vynaložené finance budoucí franšízant od franšízora získá pomoc při budování výrobního místa, při nákupu potřebného zařízení. V „ceně“ je bezplatná zápůjčka jednoho balicího stroje, receptury pro 5 typů programů na každý týden činnosti, online dodávání nutričních dat ke každému FFM produktu. Svým franšízantům vedení sítě pomáhá i s marketingem, výběrem a proškolením zaměstnanců nebo legislativou.


Oživení na dohled / Covid vedení sítě Fitness Food Menu přerušil jednání s potenciálními franšízanty a zdálo se, že oslabil chuť lidí podnikat. Poskytovatel licence věří, že rostoucí obliba dovážek jídla znamená pro budoucí franšízanty potenciál.