Z hlavního města USA do hlavního města byznysu

Proč se veletrh International Franchise Expo přestěhoval do New Yorku? Doposud byl ve Washingtonu.
Pod dvaceti letech strávených v hlavním městě USA byl čas změnit místo. A kam jinam se přesunout než do hlavního města světového byznysu, do New Yorku. Každý rok se díky IFE rozjedou stovky nových malých podniků a vytvoří se tisíce pracovních příležitostí. Není lepší místo pro takovou kumulaci obchodních příležitostí, než je New York.
Kolik vystavovatelů a kolik návštěvníků očekáváte?
Díky přestěhování akce do New Yorku očekáváme větší zájem. Během tří dnů, co veletrh trvá, se na něm představí stovky franchisových společností nabízejících zajímavé podnikatelské koncepty. Očekáváme skutečně tisíce investorů jak z USA, tak z dalších zhruba čtyřiceti zemí světa. Těší nás nebývalý zájem malých firem, které chtějí svůj byznys rozšiřovat za pomoci franchisingu. Je známý fakt, že když se daří malým podnikům, je to známkou uzdravování celého hospodářství.
Jak byste popsal současný stav franchisingu v USA?
Franchising je jedním z nejdůležitějších pilířů americké ekonomiky. Zaměstnává více než 20 milionů lidí a na podporu hospodářství přispívá více než dvěma biliony dolarů. To myslím mluví za vše.
Česká média v posledních měsících mluví o další expanzi amerických franchisových řetězců na český trh. Čím je tak malý trh pro ně atraktivní?
Na světě je mnoho atraktivních států, kde má franchising velkou budoucnost. Ať už jde o země, jako je Indie, Brazílie, Vietnam, nebo státy střední a východní Evropy. Z našich analýz vyplývá, že na českém trhu je místo až pro 300 franchisových konceptů, což je podobné číslo jako v sousedním Rakousku. Tento trh tak nasycený ještě rozhodně není a nové značky mají stále dobrou šanci se na něm úspěšně uchytit.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI