Čeká nás spousta práce

Jaký byl pro Českou asociaci franchisingu rok 2012?
Loňský rok byl pro ČAF stabilní. Počátkem roku si naplánovala několik zajímavých aktivit, které průběžně realizovala. V květnu zorganizovala X. ročník konference FRANCHISING FORUM, která byla velmi zajímavě koncipována formou panelových diskusí. Podařilo se nám oslovit mnoho zajímavých osobností do diskusí a účastníci konference si odnesli mnoho cenný rad jak podnikat pod zavedenou značkou, nebo na co se zaměřit při uzavírání Franchisové smlouvy. Na podzim zorganizovala již tradiční workshop „Franchisové systémy se představují“, tentokrát ve spolupráci s maďarskými partnery, kde se mohli prezentovat naši členové i nečlenové ČAF.
Jak se vyvíjela v loňském roce členská základna Asociace? Kolik nových členů získala, kolik jich naopak odešlo?
Členská základna se nám postupně rozrůstá. Během loňského roku vystoupili čtyři členové převážně z ekonomických důvodů, na druhou stranu jsme přijali 7 nových členů. V průběhu roku 2012 se novými řádnými a přidruženými členy staly: UniCredit Bank, Náš grunt, Pharmaland/BENU lékárny, Ad-vise, Paneria, Economia (týdeník Ekonom), MARVEL mobilní domy. Od ledna je novým přidruženým členem společnost Häagen-Dazs, která také zvažuje expanzi pomocí franchisingu.
Máte pro letošní rok stanoven nějaký cíl co do počtu nových členů?
Cílem Asociace je zdravý růst. Byla bych ráda, kdyby v letošním roce do ČAF vstoupily koncepty, které podnikají na bázi čistého franchisingu a dodržují Etický kodex franchisingu. Uvítala bych nové členy z oborů, které prozatím nejsou členem asociace, např. fitness, nebo poskytování služeb spojených s nákupem realit.
Jakým způsobem potenciální členy oslovujete? Jaké akce na letošní rok plánujete?
Potenciální členy oslovujeme jednak direct mailem, nebo prostřednictvím účasti asociace na různých akcí. V loňském roce jsme se stali partnerem veletrhu Franchising Meeting Point v Brně, letos jsme jím opět. Cílem naší účasti na veletrhu je šíření informace o franchisovém podnikání odborné i laické veřejnosti. Další novinkou je letošní partnerství v rámci Výstavy pro podnikání a franchising, která se uskuteční koncem února v Praze. A již tradičně zorganizujeme konferenci FRANCHISING FORUM v Praze. Dále pak několik pracovních snídaní a seminářů.
Chystá ČAF pro své členy v letošním roce nějaké novinky?
Určitě, plánujeme jich hned několik. Nyní připravujeme velmi zajímavý projekt ve spolupráci s partnerem asociace, se kterým budou nejen členové ČAF včas seznámeni. Novinkou letošního roku bude také aktivní participace asociace při realizaci pracovních snídaní s cílem najít nové franchisanty. Určitě zorganizujeme i několik pracovních snídaní se zajímavou a aktuální tématikou.
V letošním roce nás čekají minimálně dvě akce specializující se na oblast franchisingu – a to Franchise Meeting Point v Brně a Výstavu pro podnikání a franchising. Jaký význam podle Vás tyto akce mají s ohledem na velikost tuzemského franchisového trhu?
ČAF je partnerem obou akcí. Na nějaké hodnocení před jejich konáním je tedy příliš brzy. Já osobně si myslím, že obě veletržní akce si najdou své příznivce. V Praze se již delší dobu podobná akce nekonala, zda se tedy kdy konala. Cílem těchto akcí je přilákat zájemce o franchising a vyzdvihnout tak přednosti podnikaní pod zavedenou značkou.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI