Důraz na efektivnost

Jak byste popsal firmu Viscofan?
Viscofan Group, španělská potravinářská skupina zabývající se výrobou obalů pro masný průmysl (párky, salámy, apod.), podniká v České republice již od roku 1995 a českobudějovické závody Gamex CB a Viscofan CZ jsou významnou součástí skupiny zajištující aktivity výroby, distribuce, plánování a výzkumu a vývoje. Zároveň také poskytují odbornou a profesní podporu ostatním závodům skupiny. V českobudějovických závodech pracuje 650 zaměstnanců a v loňském roce firmy dosáhly obratu přes 4,6 miliard korun. Věřím, že naše společnost má v sobě obrovský potenciál a v příštích letech budeme naše postavení na českém i světovém trhu ještě více upevňovat.
Jak se dařilo loni Vaší společnosti Viscofan?
Společnost Viscofan CZ dosáhla v roce 2012 před započtením úroků, daní, amortizace a odpisů (EBITDA) zisku 865 mil. Kč, což je historicky nejlepší výsledek českých operací ve Viscofan Group a současně meziroční nárůst o 55%. V roce 2012 navíc českobudějovická společnost Viscofan CZ investovala více než 90 milionů korun do rozvoje svých aktivit. Na dobrém výsledku se podílela zejména strategie neustálého zvyšování efektivity výrobních procesů, stabilní a rostoucí export do více než 130 zemí celého světa a dobrá kondice segmentu potravinářství, ve kterém španělská společnost Viscofan Group podniká. I proto, v návaznosti na velmi dobré výsledky české divize Viscofan Group, hodlá skupina v následujících 5 letech investovat do rozvoje aktivit v Českých Budějovicích více než 400 milionů Kč.
Jakou máte strategii pro letošní rok?
Ne každá změna musí být zákonitě přínosem. Proto se naše strategie pro příští období nemění. České prostředí již není a ani nemůže být konkurenceschopné jako tzv. „Low cost teritorium“. Proto je nutné budovat silné a stabilní procesy s vysokou přidanou hodnotou (interně to nazývám centre of excellence), což v našem chápání znamená přechod na úplně jiné nastavení procesů a vnímání smyslu firmy. Soustřeďujeme se na neustálé zvyšování efektivity všech našich činností a vývoj, inovace a nové přístupy tak, aby Viscofan CZ obstál v celosvětové konkurenci.
Plánujete nějaké zásadní novinky v oblasti výroby střívek?
Náš segment je poměrně konzervativní a výrazné změny neočekávám ani v dalším období. Neustále nabízíme nové výrobky, které poskytnou lepší funkčnost u našich zákazníků a soustředíme se na zlepšování našich interních procesů, ať už výrobní nebo ostatních.
Jak byste popsal konkurenci na potravinářském trhu, na kterém Vaše společnost působí?
Viscofan Group je silný výrobce, který pokrývá 27 % světového trhu. Skupina před nedávnem vytvořila novou strategii pro další období, která se nazývá: “BE MORE“ a naším cílem je být absolutní světový leader a benchmark v našem segmentu jak pro naše zákazníky, tak i pro naši konkurenci. Úkolem českých operací Viscofan Group je naplnit nejvyšší očekávání, které se od leadra businessu v celosvětovém srovnání očekávají.
Co pro Vás znamená ocenění v soutěži Štiky českého byznysu?
Toto ocenění nás samozřejmě velmi těší a vnímáme jej jako nezávislé vyhodnocení naší práce a výsledků ve velké konkurenci výborných firem. Rybáři se shodují v tom, že štika je dravá, čilá a velmi chytrá ryba a já věřím, že přesně takový je i Viscofan. A ocenění nás jen utvrzuje v tom, že cesta, na níž se firma společně se svými zaměstnanci vydala, je správná.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI