Nedůvěru musíme překonat

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?
Nejdůležitějším faktorem je standardizace a certifikace všech výrobků tak, aby byly v souladu s mezinárodními předpisy a byly tak pro export vhodné. To souvisí i s celkovou znalostí cílového trhu, jeho požadavky, zákony a jeho obchodní „kulturou“. Nesmíme také zapomenout na znalost tamějšího jazyka, která je velkou devizou každé společnosti a přináší jí nespočet možností.
S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?
Naším největším zklamáním bylo jednání v Kataru, kde jsme se setkali s, pro nás dosud nepoznanou, nadřazeností a neochotou se na čemkoli domluvit a dojít k určitému kompromisu. U našich ostatních obchodních partnerů, především ze západní Evropy, stále přetrvává jistý despekt a nedůvěra k zemím z bývalého východního bloku. Někdy je proto pro nás velmi těžké a zdlouhavé přesvědčit je o našich kvalitách a vyvrátit jejich předsudky.
Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?
V případě Kataru jsme se rozhodli prozatím na tento trh nevstoupit a s naším obchodním partnerem dále nejednat. Naše západoevropské obchodní partnery se nadále snažíme přesvědčovat o našich kvalitách, poskytujeme jim veškeré dostupné informace a certifikace v jejich rodném jazyce, sdílíme s nimi naše zkušenosti, zajišťujeme jim veškerý servis a dopravu, a pokud je to v našich silách, snažíme se jim maximálně vycházet vstříc.
Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?
Našim největším obchodním partnerem stále zůstává Německá spolková republika, která nám je nejen svou polohou, ale i obchodním jednáním a potřebami velmi blízká. Vztah s německými odběrateli a partnery budujeme již 21 let, a právě proto je velmi silný a postavený především na vzájemné důvěře, což je v dnešní době velmi vzácné. Dalším trhem, jehož důležitost pro nás stále roste, je Rusko a Ukrajina, jejichž síla tkví především v jejich velikosti a dostatečném kapitálu.
Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?
Tato cena je pro nás znamením, že se ubíráme správným směrem, směrem k rozvoji a k úspěchu. Nesmíme však povolit a spokojit se s tím, co jsme již dokázali. Dnešní doba je exportu velmi nakloněna a přináší nespočet možností, které stojí za to využít. Proto budeme i nadále rozvíjet naše proexportní aktivity a snažit se využívat otevřenosti a propojenosti současných trhů. Již letos jsme např. udělali další důležitý krok ke vstupu na italský trh a zúčastnili se mezinárodního stavebního veletrhu v Boloni.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) plánuje v Česku až 50 poboček. O expanzi, zájmu o logistické i tiskové služby a podpoře franšízantů hovoří master-franšízant pro ČR Vít Mázdra.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Educenter – Edu3D reaguje na rostoucí zájem o mimoškolní vzdělávání rozvojem franšízové sítě. Jaké podmínky partnerům nabízí přibližuje jednatelka Nichole Trumpichová.
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
Nejčtenější

Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI