Nedůvěru musíme překonat

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?
Nejdůležitějším faktorem je standardizace a certifikace všech výrobků tak, aby byly v souladu s mezinárodními předpisy a byly tak pro export vhodné. To souvisí i s celkovou znalostí cílového trhu, jeho požadavky, zákony a jeho obchodní „kulturou“. Nesmíme také zapomenout na znalost tamějšího jazyka, která je velkou devizou každé společnosti a přináší jí nespočet možností.
S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?
Naším největším zklamáním bylo jednání v Kataru, kde jsme se setkali s, pro nás dosud nepoznanou, nadřazeností a neochotou se na čemkoli domluvit a dojít k určitému kompromisu. U našich ostatních obchodních partnerů, především ze západní Evropy, stále přetrvává jistý despekt a nedůvěra k zemím z bývalého východního bloku. Někdy je proto pro nás velmi těžké a zdlouhavé přesvědčit je o našich kvalitách a vyvrátit jejich předsudky.
Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?
V případě Kataru jsme se rozhodli prozatím na tento trh nevstoupit a s naším obchodním partnerem dále nejednat. Naše západoevropské obchodní partnery se nadále snažíme přesvědčovat o našich kvalitách, poskytujeme jim veškeré dostupné informace a certifikace v jejich rodném jazyce, sdílíme s nimi naše zkušenosti, zajišťujeme jim veškerý servis a dopravu, a pokud je to v našich silách, snažíme se jim maximálně vycházet vstříc.
Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?
Našim největším obchodním partnerem stále zůstává Německá spolková republika, která nám je nejen svou polohou, ale i obchodním jednáním a potřebami velmi blízká. Vztah s německými odběrateli a partnery budujeme již 21 let, a právě proto je velmi silný a postavený především na vzájemné důvěře, což je v dnešní době velmi vzácné. Dalším trhem, jehož důležitost pro nás stále roste, je Rusko a Ukrajina, jejichž síla tkví především v jejich velikosti a dostatečném kapitálu.
Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?
Tato cena je pro nás znamením, že se ubíráme správným směrem, směrem k rozvoji a k úspěchu. Nesmíme však povolit a spokojit se s tím, co jsme již dokázali. Dnešní doba je exportu velmi nakloněna a přináší nespočet možností, které stojí za to využít. Proto budeme i nadále rozvíjet naše proexportní aktivity a snažit se využívat otevřenosti a propojenosti současných trhů. Již letos jsme např. udělali další důležitý krok ke vstupu na italský trh a zúčastnili se mezinárodního stavebního veletrhu v Boloni.
PŘEČTI ČLÁNKY

Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
„Flexibilita, inovativní přístup a schopnost reagovat na změny budou zásadní pro úspěch,“ vzkazuje budoucím franšízantům Marek Halfar, CEO poradenské společnosti PROFIT system.
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...