Výhodná příležitost
Proč se Primus rozhodl pro samoobslužné prádelny a využít zrovna franchisingu?
Firma Primus je renomovaný výrobce prádelenské techniky se stoletou tradicí. Ve svém závodě v Příboře vyrábí průmyslové pračky, sušiče a mandly, které nacházejí uplatnění v hotelích, nemocnicích a průmyslových prádelnách po celém světě. Samoobslužné prádelny jsou jedním s tržních segmentů, který je velice dobře rozvinutý ve Spojených státech a v Západní Evropě.
Dlouho jsme se v Primusu snažili, jako firma, která průmyslovou techniku vyrábí, nabídnout tento koncept potenciálním investorům v České republice, ale nikdo z podnikatelů se této myšlenky výrazněji neujal. Tak jsme jim chtěli dodat odvahu, že to jde a rozhodli jsme se vybudovat pilotní projekt. Veříme, že se tato myšlenka ujme a brzy budeme mít následovníky.
Do jakých měst byste chtěli především ze začátku expandovat?
Jsem přesvědčen, že prostor pro otevření samoobslužné prádelny je, kromě Prahy, Brna, Ostravy, v každém větším městě. V počátku, než si veřejnost na tuto novou službu zvykne, bych řekl, že ideální je spádová oblast s 50 tisíci obyvateli. V budoucnu se s největší pravděpodobností bude počet obyvatel na jednu samooblsužnou prádelnu zmenšovat. Jen pro srovnání, v Belgii, která má zhruba stejný počet obyvatel, jako Česká republika, se v současnosti nachází více než tisíc aktivních samoobslužných prádelen.
Jaké dlouhodobé plány máte s konceptem QuickWash?
Chtěli bychom pomoci vytvořit síť dobře fungujících samoobslužných prádelen, které se budou těšit velké oblibě obyvatel. V první řadě míříme na Českou republiku a Slovensko, dále na Polsko, Maďarsko, Rakousko. To jsou země, které mají velmi podobnou mentalitu ale samozřejmě musíme brát v úvahu i to, v čem se tyto země odlišují. Mám za to, že zatímco například v Belgii nebo Francii má samoobslužné praní už velkou tradici a podnikatelé, kteří otvírají nové provozovny, si všechny záležitosti s tím spojené, od nákupu jednotlivých strojů po design provozovny, řeší samostatně, v zemích střední a východní Evropy podnikatelé dávají přednost už připravenému business plánu. A v tom vidím přidanou hodnotu našeho franchisového konceptu.
Máte už nějaké zájemce o franchisovou licenci?
V současné době máme několik zájemců o licenci značkové samoobslužné prádelny Quickwash. Zájemci jsou kromě Prahy i z dalších měst, jako Brno, Ostrava, Zlín, Uherské Hradiště, Opava, Hradec Králové, Prostějov.
Jaké výhody vidíte u laundromatů QuickWash?
Největší výhodou takového laundromatu je úspora času. Průmyslové pračky umožňují vyprání prádla za mnohem kratší dobu, než pračka v domácnosti. Ihned po vyprání má zákazník možnost přemístit prádlo do velkých sušiček, kde se prádlo přibližně během půlhodiny vysuší, přičemž bude krásně nadýchané a minimálně zmačkané. Dalším obrovským benefitem pro zákazníky je lepší hygiena domácnosti. Protože jsou v samoobslužné prádelně jsou nainstalovány i stroje s větší kapacitou, je tedy možno vyprat věci větších rozměrů, které se do domácí pračky zkrátka nevejdou. Neměli bychom ovšem zapomínat ani na sociální aspekt.
Proč si myslíte, že by samoobslužné prádelny mohly na našem trhu uspět?
O úspěchu konceptu samoobslužné prádelny jsem přesvědčen, je to pouze otázka času. Samoobslužné prádelny úspěšně fungují v mnoha zemích a dříve nebo později dojde k jejich rozšíření i u nás. Podnikatelé, kteří najdou dostatek odvahy a pustí se do toho nyní, dostávají příležitost obsadit panenský trh, kde téměř neexistuje konkurence. Tato příležitost nebude trvat dlouho. Součástí licence Quickwash je systematické marketingové působení na trh, který má cíl zvýšit povědomí obyvatelstva o existenci a výhodách využití služby samoobslužného praní.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Půjčku můžete získat od 40 000 Kč do 30 000 000 K Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebujete půjčku? Potřebujete naléhavou finanční...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Půjčku můžete získat od 40 000 Kč do 30 000 000 K Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebujete půjčku? Potřebujete naléhavou finanční...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
FINANČNÍ NABÍDKA S POJIŠTĚNÍM Abych pomohl jednotlivcům a podnikům zlepšit jejich finanční situaci během několika hodin, dávám příležitost všem lidem v...
Jak nejlépe propagovat firmu?
FINANČNÍ NABÍDKA S POJIŠTĚNÍM Abych pomohl jednotlivcům a podnikům zlepšit jejich finanční situaci během několika hodin, dávám příležitost všem lidem v...