Od ponožek po polštáře

V nich zákazník nejen ušetří čas, ale poskytne svému prádlu nadstandartní péči. Na první pohled by se možná zdálo, že praní prádla nemůže být atraktivní obor pro podnikání. Opak je však pravdou. V České republice dnes zájemce nalezne množství čistíren a není překvapivé, že některé z nich nabízejí možnost franšízové spolupráce.
Z Francie k nám dorazil koncept rychločistíren 5áSec. Ty dnes mají celkem 28 vlastních poboček, které se nalézají především v Praze. Na trhu je však dostatek místa pro tyto služby, a proto firma stále hledá franšízové partnery, kteří by chtěli otevřít své vlastní podnikání s čistotou. „ Naší rozvojovou strategií je posílení na našem trhu a v ostatních evropských státech,“ vysvětluje Markéta Beaujardová, ze společnosti IDEAL Česká, která v České republice a na Slovensku zastupuje franšízovou síť 5áSec. Společnost působí v celkem 30 státech.
Rychlejší praní
Trochu jinou cestou se vydal koncept QuickWash, který nabízí svým zákazníkům možnost samoobslužného praní za použití průmyslových praček a sušiček. Ten má aktuálně jednu vlastní provozovnu v Ostravě a druhou v Havířově. Momentálně však jedná s potenicálními franšízanty o rozšíření i do ostatních částí republiky. Slibně se dnes dle společnosti vyvíjejí jednání o zřízení franšízové pobočky v Českých Budějovicích a v Praze.
„Největší výhodou laundromatu je úspora času. Průmyslové pračky umožňují vyprat prádlo za mnohem kratší dobu než pračka v domácnosti,“ vysvětluje obchodní ředitel firmy Primus Tomáš Drga. Pro ty, kteří nechtějí čekat, než jejich prádlo bude čisté, je služba dropp-off, při jejímž využití klient prádlo pouze předá obsluze a ve smluvený čas si ho zase čisté vyzvedne.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...