Za pozitivním růstem tržeb ve výši 22 procent stojí mimo jiné investice do nově otevřených prodejen v roce 2015 a rekonstrukce části stávajících.
Středa
27.01.2016
Síť prodejen elektroniky Euronics loni vykázala rekordní růst tržeb.
 

Za oním růstem tržeb, který dosáhl výše 22 procent, stojí nejen výsledky prodejů kamenných poboček včetně těch franšízových, ale také tržby dosažené prostřednictvím internetového obchodu. U něj firma loni zaznamenala 126procentní zvýšení prodejů ve srovnání s rokem 2014. „Pro srovnání, za poslední dva roky, tedy 2013 a 2014 byly meziroční nárůsty tržeb na úrovni šesti až sedmi procent,“ říká výkonná ředitelka Euronics Martina Fialová.

Rok 2015 byl pro Euronics ve znamení dalšího rozšiřování pobočkové sítě prostřednictvím franšízantů a také investic do rekonstrukce stávajících poboček. „Za úspěch uplynulého roku, který přispěl k posílení naší pozice na trhu, považujeme také těsnější prolnutí tradiční sítě kamenných prodejen s naším e-shopem, mimo jiné navýšením míst s osobním odběrem,“ doplňuje Martina Fialová.

Největší prodejní dynamiku měla loni kategorie telekomunikací a IT, což kopíruje výsledky celého trhu s elektrem. Pro rok 2016 plánuje Euronics další nárůst nejen prodejů. Velký potenciál, dle slov Martiny Fialové, vidí především v e-shopu, ale i v růstu šíře a kvality nabízených služeb zákazníkům. „Rádi bychom udrželi tempo růstu, ale musíme počítat s vlivem ekonomická situace, to v jakém bude stavu, bude mít i dopady na ochotu / neochotu spotřebitelů utrácet,“ dodává Fialová.

Společnost Euronics ČR je členem evropské sítě maloobchodních prodejců elektrospotřebičů Euronics International. Součástí řetězce je v České republice 140 prodejen, z nichž část je provozována prostřednictvím franšízových partnerů.