Neexistuje špatná doba pro expanzi

Úterý
07.04.2009
řekl přímo v Pařízi při nedávném Franchise Expo Paris portálu FranchisingINFO.cz Gilbert Mellinger, šéf francouzské konzultantské společnosti EPAC
 

V současné době se světová ekonomika nachází v období krize. Myslíte si, že je to správný čas pro zahraniční expanzi franchisových systémů?
Není špatná doba pro expanzi. Rok 2008 byl například pro naši společnost nejlepší v historii. To znamená, že mnoho franchisorů k nám přišlo s žádostí o přípravu na zahraniční expanzi. Myslím, že je to krize hlavně lidí v novinách a rádiích. Co vidíme u franchisorů? Mnoho z nich mělo růst o 25 až 30 procent. Je to tedy otázka rozhodnout se a mít dostatek zdrojů a znalost lokálního trhu. Neexistuje špatná doba pro expanzi.

Kdy je franchisový systém připraven pro expanzi do zahraničí? Kolik – ideálně – by měl mít provozoven?
Je to více otázka finanční zdrojů, které jsou k dispozici, než přímo počtu prodejních míst. Ale fakticky, pokud franchisor má pod 50 až 80 prodejních míst, nemůže generovat dostatek peněz pro expanzi do zahraničí. 50 až 80 prodejen je minimum.

Jak důležitý je pro zahraniční expanzi pilotní projekt?
Bez pilotního projektu není úspěch. Pilotní projekt je absolutní start, protože franchising je další aplikace úspěchu. Jak mě chcete přesvědčit? Jak může být projekt úspěšný například na Ukrajině, když nemáte otestovanou Ukrajinu? Bez pilotního projektu není možný rozvoj. A v lepším případě je dobré mít dva pilotní projekty. Pokud si to vyzkoušíte dvakrát je to ještě lepší.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019