Zákazníci se na franšízu ptají
Co Vás přivedlo k podnikání a proč padla volba právě na zdravou výživu?
Již od dětství mě moje babička učila rozpoznávat byliny. Tam se zrodily počátky mého zájmu o přírodu a o zdravý způsob života. Toto téma mě provázelo i po celá školní léta, avšak zlomovým okamžikem uvedení poznaného do praxe nastalo v období, kdy jsem čekala první dceru. Tehdy jsem si začala více všímat způsobu, jakým ostatní maminky stravují své ratolesti. Nezdálo se mi úplně normální vidět malé děti v kočárku, s párkem v rohlíku v jedné ruce a s Tatrankou ve druhé. Začala jsem tedy studovat podrobněji výživu a absolvovala různé semináře a rekvalifikační kurzy pro poradce pro výživu a zdravý životní styl, přírodní terapie atp. V Kyjově na jižní Moravě jsem začala pořádat kurzy zdravého životního stylu. Mezitím se mi narodila druhá dcerka. Silně jsem vnímala, že to, co vím a znám, potřebuji sdělit dál, co největšímu počtu lidí. Již tedy na mateřské dovolené jsem si přála mít své vlastní malé království zdraví – Zdravíčko, které se mělo stát jakýmsi naplněním mého snu a v roce 2002 došlo k jeho realizaci. Dodnes vnímám jako své poslání naučit lidi to, aby převzali do svých rukou zodpovědnost za své zdraví a být jim průvodcem na této cestě. Životní osud mě zavál do Hradce Králové, kde jsem v roce 2010 založila druhé Zdravíčko.
Jste na trhu již od roku 2002, řekněte nám, jak moc se změnilo a ovlivňují Váš byznys nové trendy?
Vždy jsme se snažili vyjít vstříc potřebám našich zákazníků, a také se tomu přizpůsobovala skladba sortimentu ve Zdravíčku. Nejsme vyhrazeni určitému stylu stravování, ale vnímáme to, že je třeba, aby si každý člověk našel svou cestu, která mu bude vyhovovat. Neuznávám žádný extremismus, a proto se snažíme podporovat naše zákazníky ve směru, který si vyberou. Myslím, že je velmi důležitá svoboda každého člověka, pro jaký směr se rozhodne. V době, kdy jsem začínala, nebylo mnoho informací. Ty jsme hledali v různých knihách, účastnili se vzdělávacích kurzů či zjišťovali potřebné od lidí, kteří se zabývali zdravou kuchyní. V dnešní době, kdy jsou informace dostupné v obrovské míře, už není po těchto informacích takový hlad, jako v době mých začátků. Spíš vnímám opačný problém. Jsme v dnešní době zahlceni informacemi a nevíme, po jakém produktu sáhnout dříve. Jednou je v módě jeden trend či potravina, pak vyjde najevo, že je vše jinak a rodí se další trend. A tak je to pořád dokola. Mám ale radost, že si stále více lidí uvědomuje vlastní zodpovědnost za své zdraví namísto toho, aby se spoléhali pouze na péči lékařů.
Kdo jsou Vaši nejčastější zákazníci?
K našim zákazníkům patří každá věková kategorie, od nejmenších v doprovodu svých maminek a tatínků, až po starší občany. Zdravíčko je zaměřeno tak, aby si na své přišli opravdu všichni. Lidé, kteří chtějí vylepšit svůj jídelníček, nebo ti, kdo vyznávají různé druhy výživových stylů. Lidé, kteří mají rádi čaje, bylinky, anebo prostě ti, kteří potřebují jen tak načerpat pozitivní energii do svého dne.
Přemýšlela jste někdy o vytvoření franšízového konceptu, díky němuž byste Zdravíčka mohla rozšířit po celém Česku?
Přiznám se, že s touto myšlenkou, a i přáním si spíše pohrávali naši zákazníci, protože se jim velmi líbil nejen náš přístup k nim, ale také i velmi široký sortiment, jaký ve Zdravíčku máme. Já osobně jsem však velmi spokojena s tím, že se mohu plně věnovat jedné provozovně. Každou společnost tvoří lidé a mnohokrát je velmi složité vybrat zaměstnance do firmy tak, aby si spolu všichni rozuměli a spolutvořili kompatibilní tým. Je to pro mě velmi důležitá a zásadní stránka, aby mí zaměstnanci chodili do práce rádi a stejně tak i já se chci pořád do Zdravíčka těšit. Vnímám to jako základ úspěchu, který se dle mého názoru těžko duplikuje na více místech. Neumím si představit, že bych měla „pendlovat“ mezi několika provozovnami a měla mít vše pod kontrolou podle mého gusta. Po mnoha zkušenostech je pro mě prioritou životní pohoda a rodina. Pokud se pro něco rozhoduji, tak podle toho, zda tyto mé priority budou nějak narušeny. Proto o konceptu franšíz neuvažuji. Ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy…
Jak si vybíráte sortiment toho, co prodávát
Když si vzpomenu na své začátky, tvořil sortiment jakýsi základ, ke kterému postupně přibývalo stále více produktů. V současnosti náš sortiment čítá okolo 8000 produktů. Mezi ně patří již zmíněné čaje, byliny, biopotraviny, vážené plody, pečivo, biokosmetika, potraviny fair trade, potraviny pro bezlepkovou dietu, sportovní výživa, potravinové doplňky, potraviny pro různé stravovací styly, tj. makrobiotika, veganství, vegetariánství, raw aj. Podporujeme také místní farmáře, takže u nás najdete i produkty živočišného původu. Dále u nás najdete vlídné slovo, podporu a přátelské prostředí, kde můžete načerpat spoustu pozitivní energie. To je však už bonus pro naše zákazníky.
Jaké novinky připravujete do budoucnosti?
Rádi bychom se zaměřili na natáčení videí o přípravě zdravých jídel a na vzdělávací koutky ve smyslu „jak pomoci tělu, aby si pomohlo samo“. A samozřejmě další a další novinky v sortimentu.
Patříte mezi vítězky Ocenění Českých Podnikatelek v kategorii Malá společnost. Co Vám tato zkušenost přinesla?
Myslím, že všichni podnikatelé znají pocit vyhoření a toho, že by se svého podnikání nejraději vzdali. Přiznám se, že i já jsem se nejednou ocitla v této situaci. Vždy jsem se snažila si uvědomit, proč jsem začala podnikat v oboru, který přináší lidem zdraví a radost ze života, a díky tomu jsem své podnikání nevzdala. Právě při setkávání pořádaných při OCP jsem zjistila, že jsme všichni podnikatelé na stejné lodi. Velmi proto oceňuji vzájemné sdílení a podporu, které jsou ve společnosti Helas samozřejmostí. Zkušenost z ocenění mi přinesla nová přátelství se ženami, podnikatelkami, které, stejně jako já, začínaly od nuly a budovaly své podnikání na úkor sebe, rodiny i přátel. Zůstaly jsme přitom matkami, manželkami, ale především ženami a zároveň velkými osobnostmi. Popravdě, cítím se mezi svými a vím, že za každou ženou – podnikatelkou se skrývá hluboký příběh a dlouhá cesta k úspěchu vydlážděná vrcholy i pády. Je to tedy nejen navázání nových pracovních či přátelských vztahů, ale i příležitost vzdělání, nápadů, inspirace, ale také načerpání energie do naší práce. Každé setkání je taková nová dávka nadšení.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Ochranné známky představují důležitý nástroj na ochranu identifikace a reputace značky na trhu. Jak na jejich ochranu nám prozradil Štěpán Štarha z AK Havel & Partners.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám v rozhovoru představil master-franšízant Filip Cvrček.
Lucie Remer letos získala v soutěži Ocenění českých podnikatelek cenu za nejzajímavější franšízu Refresh Bistro. Jak budovala svůj karierní postup?
Ať je ekonomická situace jakákoli, lidé vždy řeší své finance. Jak díky tomu roste franšízová síť Broker Point Premium odpovídá Jan Lener, ředitel odboru marketingu Broker Consulting.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...