Koronavirová krize přivedla nové franšízanty
Jak se Extra Službám momentálně daří? Kolik franšízantů momentálně v jednotlivých konceptech máte? Jak se na fungování sítě projevila doba koronavirová?
Krize s koronavirem zasáhla samozřejmě i nás, ale zhruba po dvou měsících propadu zakázek až o 60 % jsme už zase na původních číslech v poptávkách po našich službách. V tomto období jsme měli velký propad v zakázkách, ale naopak největší zájem a poptávky po vstupu do naší sítě. Za dva měsíce krize nám přibyli 4 noví franšízanti, dokonce i z řad konkurence. Zřejmě se u nich také projevily velké propady po nových zákaznících a u nás mohli sledovat, že byť je zakázek méně, přesto je pořád máme, a i takto těžkou situaci ustojíme. V současnosti máme 23 franšízantů v síti Extra stěhování, 15 franšízantů v Extra uklízení a 7 v síti Extra manžel.
Co podle Vás na spolupráci s Vámi franšízanti nejvíce oceňují?
Jednoznačně je to pohodlnost, množství a jistota nových zakázek a nových klientů. Nestarají se o žádnou propagaci či reklamu. Prostě jim jen „pípají“ sms o nových zakázkách, ze kterých si můžou vybírat. V současnosti zajišťujeme pro všechny naše franšízanty zhruba 1 000 nových zakázek měsíčně.
Loni v prosinci jsme psali, že se o licence Extra Služeb zajímají často i velké firmy. Pokračuje tento trend?
Tento trend trval až do doby před problémem s koronavirem. Pak se začali opět ozývat spíše malí živnostníci a podnikatelé.
Jak vlastně vypadají vaši franšízoví partneři? Odkud přichází?
Největší procento nových franšízantů je převážně z okruhu našich známých a samozřejmě potom z okruhu známých našich stávajících franšízantů. Zřejmě je to způsobeno tím, že nikdo z těchto nových zájemců už nemusí něco jen zkoušet, či pochybovat o funkčnosti našeho systému. Proto je velmi působivé a příjemné, že čím víc nás je, tím více je zájemců o vstup do naší franšízové sítě Extra Služby.
Jak velkou roli při zájmu o licence podle Vás hraje fakt, že jste se dohodli s jednou z bank na podpoře Vašich franšízantů při vstupu do sítě?
Kupodivu to hraje velmi malou roli. Náš franšízový koncept je v současnosti nastaven na dvě varianty vstupu do sítě a zakoupení franšízové licence. První variantou je zaplacení jedné velké částky, za kterou franšízant získá naprosto vše potřebné pro výkon své činnosti a může si libovolně a neomezeně stahovat jakékoli množství zakázek po celou dobu trvání platnosti smlouvy, což je 5 let. Druhá varianta je zaplacení minimálního poplatku za vstup do sítě, přičemž je franšízant opět vybavován po celou dobu trvání smlouvy, ale platí za každou staženou zakázku z centrální databáze zakázek. Je to varianta zaměřená hlavně na začínající podnikatele či živnostníky, kteří nemají dostatek financí. Zaplatí vždy jen za to, co si od nás skutečně a sami vezmou. I prvotní základní vstupní poplatek je schopna profinancovat naše centrální síť, a proto již nemusíme využívat ani možností podpory banky. I my si můžeme dovolit toto profinancování, neboť v současnosti na českém trhu neexistuje společnost či ujednocená centrální databáze, která by dokázala disponovat větším množstvím pravidelných a nových zakázek v oboru stěhování, vyklízení, úklidů a služeb hodinových manželů.
Je stále v Česku a na Slovensku prostor pro nové partnery?
Ano. Za 14 let našeho fungování na trhu námi poskytovaných služeb máme přesně propočítáno, kolik franšízantů je v jakém oboru potřeba k tomu, abychom získali 70 % z celkového trhu těchto služeb na území ČR. To je také naším cílem. Prostor tak zde stále je.
Jak se Vám daří budovat a rozvíjet koncept na sousedním Slovensku?
V současnosti bohužel vůbec. Uvidíme, jak se vše vyvine a podle toho se přizpůsobíme situaci. Nicméně i na Slovensku jsme již schopni poskytovat obě varianty financování vstupu do naší franšízové sítě Extra Služby.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
Vedení sítě ExtraSlužby mírně upravilo nastavení celého franšízového konceptu. Za poslední rok počet jejích franšízantů a partnerů výrazně narostl.
Přemýšlíte o rozjetí vlastního byznysu, ale investovat více jak 1 milion Kč se vám nechce? I tak si svůj podnikatelský sen můžete splnit – díky franšíze.
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...