Našim franšízantům zajistíme klienty
Po rozjetí franšízového konceptu se vám velmi rychle podařilo navázat spolupráci s prvními franšízanty. Trvá tento trend i nadále?
Ano, je pravda, že navázání prvních spoluprací bylo rychlé a ukazuje se, že pro naše partnery je tento model spolupráce skutečně velmi atraktivní. Základem je totiž nejen propůjčení naší unikátní logistické platformy GAIA, ale především zajištění klientely, což je klíčový faktor, který našim partnerům zajišťuje fungující byznys. Trend nově vznikajících franšíz tedy trvá i nadále. V současné době se nám podařilo stabilizovat nábor nových partnerů, přičemž se zaměřujeme především na kvalitu a rozvoj každého z nich, nikoliv na celkovou kvantitu. Těší nás, že mnoho franšízantů vzešlo z řad našich store manažerů, kteří nejlépe vědí, jak to u nás chodí, a my jim zároveň pomáháme čelit všem výzvám, které podnikání jako takové přináší. Nejsilněji pozorujeme sílící zájem o partnerství především v Maďarsku, kde se nám i díky franšízantům velmi dobře daří a spolupracujeme zde s řadou zajímavých značek včetně KFC nebo maďarské Alzy. Snažíme se, aby o možnosti stát se součástí programu DoDo Partner bylo slyšet, a informace se tak dostaly ke všem potenciálním franšízantům, stejně tak je i sami aktivně vyhledáváme. Pro případné zájemce máme veškeré info na našich webových stránkách, stejně tak se na nás mohou obrátit přes nabídku na webovém portálu Franchising.cz.
Jak je to s aktuálním počtem franšízových partnerů v Česku? Kolik jich podle Vás může ve finále na našem trhu fungovat?
V České republice momentálně DoDo spolupracuje s 6 franšízanty. Celkový počet možných partnerů, který by byl na našem trhu funkční, je otázkou mnoha faktorů, ale počítáme zhruba s jejich dvojnásobným počtem do konce letošního roku. DoDo považuje za stěžejní především kvalitu spolupráce s jednotlivými partnery. Naším hlavním cílem je držet úroveň poskytovaných služeb na špičkové úrovni, proto na každého potenciálního franšízanta klademe vysoké požadavky, jejichž plnění nám zajišťuje možnost kvalitní a dlouhodobé spolupráce.
Kdo jsou franšízanti DoDo? Z jakých oborů k vám přichází?
Jsme rádi, že velká část partnerů pochází z našich vlastních řad. Nejčastěji jde tedy o naše store manažery, pro které je takový posun díky zkušenosti s logistikou i se samotným DoDo logickým krokem. Vědí, že jim pomůžeme snadno se zorientovat také v právních, účetních i personalistických záležitostech, což jsou často oblasti, které potenciální partnery odrazují, protože s nimi nemají zkušenosti. Dalšími partnery jsou často zkušení podnikatelé, kteří se většinou také soustředili na logistiku, ať už jde o operations manažery nebo podnikatele menších firem cílících na mezinárodní přepravu zásilek. Platí však, že není nutností mít předešlé zkušenosti z logistického prostředí, proto máme ve svých partnerských řadách například i bývalého bankéře a vzájemnou spolupráci si nemůžeme vynachválit.
O jaká města z hlediska expanze máte v současné době největší zájem?
Naším zájmem je primárně dále rozvíjet města, která jsou pro DoDo dnes již fungujícími lokalitami, řeč je tedy především o hlavním městě, ale také o Brnu, Ostravě, Plzni či Děčíně. Stejně tak se soustředíme na rozvoj programu DoDo Partner i na Slovensku, kde jsme díky franšízantům schopni obsloužit zákazníky nejen ve větších městech jako je Bratislava nebo Košice, ale i v těch menších jako jsou např. Poprad či Martin. Podobné cíle máme i v Maďarsku, kam jsme expandovali v roce 2020 a momentálně pracujeme na tom, abychom všechna zapojená města postupně přetavili právě do franšízové podoby. DoDo dnes představuje silného logistického partnera těch největších značek, naší vizí je proto rozšířit skrze franšízanty naše know-how do všech lokalit, ve kterých vyplní mezeru na trhu a poskytne záruku kvalitní a spolehlivé služby.
Jaké vlastnosti u svých franšízových partnerů zejména hledáte?
Pro DoDo je důležité, aby mělo ve svých řadách silné osobnosti, které jsou schopné uřídit tým lidí, motivovat je a zároveň se nezaleknout výzev, které s sebou každé podnikání přináší. Zásadní je především zodpovědný a proaktivní přístup, samozřejmostí jsou také určité ambice, bez kterých se žádný úspěšný podnikatel v dnešním konkurenčním prostředí neobejde. Být schopen dlouhodobě, a přitom stabilně podnikat, si žádá také dovednost velmi dobře zvládat stresové situace, které mohou být v určitých obdobích i na denním pořádku, ale s vhodným přístupem dokážou firmu častěji posunout než oslabit. Není potřeba, aby naši partneři měli zkušenosti v logistice, je to pro ně spíše výhoda na startu. Potřebnou vstupní vlastností tak stále zůstává především otevřenost změnám a ochota osvojit si naše postupy a nadále je rozvíjet. Ačkoliv DoDo poskytuje svým partnerům potřebnou technologii, tréninkový program i klíčovou klientelu, stále jde o podnikání jako každé jiné, je tedy potřeba, aby franšízanti byli připraveni na to, že vlastní podnikání je cesta, která s sebou přináší radosti i starosti. DoDo však partnerům poskytuje maximální podporu a zároveň se vždy postará o to, aby jim v úvodu spolupráce předal takové know-how, které zajistí co nejefektivnější průběh celého partnerství.
Působíte v 6 zemích světa. Stále to platí, nebo jste se rozšířili i na další trhy?
Aktuálně působíme již v 7 zemích světa, a to v České republice, Maďarsku, Polsku, Bulharsku, Německu, Rakousku a na Slovensku. Díky programu DoDo Partner dostalo mnoho našich kurýrů šanci přirozeně se posunout ve své kariérní cestě a s podporou firmy se postavit do čela vlastního týmu kurýrů, čehož se chopili velmi úspěšně. Právě díky nim je dnes Slovensko již plně franšízované a do budoucna se chceme postarat o to, aby se podobná tendence rozšířila i do dalších zemí. V Maďarsku máme aktuálně 6 partnerů, v České republice franšízanty stále aktivně hledáme a nabíráme, právě s jejich pomocí totiž své služby úspěšně přinášíme i do odlehlejších regionů. Skvělou zprávou pro nás je, že přechod na franšízu se pozitivně odráží v kvalitě naší služby. Od navázání partnerství s prvními franšízanty DoDo eviduje 17% nárůst produktivity a pokles nehodovosti o celých 50 %, ukazuje nám to tedy, že jsme na správné cestě.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Půjčku můžete získat od 40 000 Kč do 30 000 000 K Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebujete půjčku? Potřebujete naléhavou finanční...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Půjčku můžete získat od 40 000 Kč do 30 000 000 K Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebujete půjčku? Potřebujete naléhavou finanční...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
FINANČNÍ NABÍDKA S POJIŠTĚNÍM Abych pomohl jednotlivcům a podnikům zlepšit jejich finanční situaci během několika hodin, dávám příležitost všem lidem v...
Jak nejlépe propagovat firmu?
FINANČNÍ NABÍDKA S POJIŠTĚNÍM Abych pomohl jednotlivcům a podnikům zlepšit jejich finanční situaci během několika hodin, dávám příležitost všem lidem v...