Jednotná značka napříč sítí
Každá franšízová síť potřebuje, aby její značka působila jednotně. Ať už jde o realitní kancelář v Ostravě, kavárnu v Plzni nebo pobočku finančního poradce v Praze, zákazník by měl hned poznat, s kým má tu čest. Nicméně udržet jednotnou vizuální identitu ve chvíli, kdy má firma desítky či stovky poboček, není jednoduché. Franšízové systémy běžně tvoří své vlastní propagační materiály, franšízanti pak vizuály upravují nebo doplňují kontakty – a každá odchylka může značce ubrat na důvěryhodnosti.
S udržením konzistentní komunikace mohou pomoci digitální nástroje, které nejsou určené jen velkým korporacím. Uplatňují se všude tam, kde jednotlivé pobočky vystupují samostatně a potřebují vlastní uzpůsobené materiály.
Digitální řešení pro franšízy
Jedním z řešení na českém trhu je softwarový nástroj Brandportal, který využívají například realitní franšízové sítě i značky s dealerskou sítí fungující na franšízových principech, jako např. Renault nebo Euromaster. Tato centralizovaná online platforma funguje podobně jako e-shop. Uživatel si vybere požadovaný materiál a jednoduše upraví připravenou šablonu. Poté si objedná tisk nebo si stáhne produkt v digitální podobě. „Vyvinuli jsme ho proto, aby měli naši klienti všechny marketingové materiály přehledně na jednom místě. Každá pobočka si tak může snadno připravit vlastní vizitky, bannery nebo letáky podle jednotného vizuálního stylu, aniž by musela řešit grafiku nebo tisk zvlášť,“ říká obchodní manažer vývojářské společnosti Marten Jan Rezek.
Základem platformy jsou interaktivní šablony připravené grafikem a přizpůsobené konkrétním potřebám firmy. Franšízanti je mohou upravovat přímo online, bez nutnosti mít specializovaný software. Do šablon se automaticky propisují kontaktní údaje či fotografie zaměstnanců z interní databáze a díky tomu se eliminují chyby vzniklé nepozorností. Výsledkem mohou být tiskové materiály, ale i bannery pro sociální sítě, e-mailové podpisy, prezentační dokumenty či videa.
Automatizace marketingu v praxi
Při objednávce si uživatel jednoduše zvolí například tvrdost papíru nebo povrchovou úpravu. Tisk i logistiku po dohodě s centrálou Marten zajišťuje prostřednictvím ověřených dodavatelů, se kterými má dlouhodobé vztahy – díky tomu udržuje konkurenceschopné ceny. „Firmy oceňují hlavně úsporu času a jistotu, že výsledek bude vždy profesionální. Všechno – od tvorby po tisk a doručení – zvládnou v jednom systému. Díky tomu se můžou soustředit na samotný byznys, ne na administrativu a schvalovací procesy,“ doplňuje Rezek.
Pro franšízora představuje využívání platformy především kontrolu a přehled. Každý uživatel má přidělenou roli a přístupová práva podle své pozice, systém minimalizuje riziko chyb. Vše probíhá online, bez složitého schvalování přes e-maily či sdílené disky. Součástí služby je i zákaznická podpora a školení. Díky tomu mohou nástroj efektivně používat jak velké sítě, tak menší firmy, které chtějí svůj marketing posunout na vyšší úroveň.
„Ve franšízových sítích je důležité udržet jednotnou vizuální identitu, ale zároveň dopřát pobočkám prostor pro vlastní komunikaci. Brandportal pomáhá najít tu správnou rovnováhu – centrála má jistotu ohledně jednotného brandingu, zatímco franšízanti svobodu a jednoduché nástroje,“ uzavírá Rezek.
Práce s interaktivní šablonou / Úpravy probíhají online a jsou dostupné okamžitě, v jakoukoliv denní dobu. PŘEČTI ČLÁNKY
Když trend přeroste v byznys
/17.11.2025
Barefoot obuv se těší stále většímu zájmu. Značka Be Lenka na to reaguje novým franšízovým modelem a otevírá cestu k podnikání ve větších městech.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Extra Services umožňuje zájemcům vyzkoušet si spolupráci bez rizika. Začít mohou jako partneři a až poté přejít na plnohodnotnou franšízu.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Síť Re/Max vytváří prostor nejen pro zkušené podnikatele, ale i pro nové zájemce, kteří chtějí rozjet vlastní franšízu pod známou značkou.
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Přírodní kosmetika se těší stále větší oblibě. Kdo využije příležitost a získá exkluzivní licenci na budování obchodů oblíbené značky L’Erbolario v ČR?
Master-franšízanti Andrea Kunešová a její otec Otakar Konečný vedou v Česku síť prémiových švédských krmiv Husse již 15 let. Jaké franšízanty aktuálně hledají?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI