Fórum: Jak nejlépe propagovat firmu? - služby - různé 9
![](/img/forum-user.png)
Pokud bych se rozhodl založit firmu, rád bych se zeptal, jaký je nejlepší nástroj na propagaci firmy? Billboard, online, inzerce?
![](/img/forum-user.png)
já si myslím, že začínající podnikatel nemá dostatek finančních prostředků a snaží se efektivně vynaložit své prostředky. Billboard mi příjde příliš drahý. To se spíše vyplatí u známých společností, které už mají propagaci a billboard používají spíše jako něcé navíc.
Nejvýhodnější mi příjde inzerce v tisku nebo online na webových portálech. Je to levné, dlouhotrvající a navíc to má uživatel neustále na očích. Na internetu stráví člověk více času než všímáním si reklam na ulicích, který v dnešní domě skoro každý přehlíží.
![](/img/forum-user.png)
Zdravím, aby bylo možné vám poradit, je samozřejmě potřeba vědět, v jaké oblasti firma působí. Jiná strategie bude platit pro výrobní firmu, jiná pak pro například obchod s oděvy. Já osobně mám zkušenosti z oblasti kosmetického byznysu. Jako majitelka kosmetického salonu na menším městě vím, že ideální je zaměřit se na regionální média, a to jak online, tak i tištěná. V případě, že chcete mít celostátní dosah, tak pak využít zase online i tištěná periodika. Billboardy jsou podle mne zbytečné výdaje - jsou drahé a řidiči snad více koukají na cestu než na billboardy.
![](https://lh5.googleusercontent.com/-EB182ohVkx4/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAU-k/NKQGVDFxb1k/photo.jpg?sz=50)
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a denně u počítače s permanentně otevřeným oknem prohlížeče internetu, a jinak seniorům čítajících noviny, případně poslouchajíc rádio.
Samozřejmě důležitá je finanční stránka věci. Zviditelnit se na sociálních sítích, popřípadě v jiných placených inzercích, není tak nákladné jako televizní reklama, kde si nedovedu představit že by na ní měla většina začínajících podnikatelů rozpočet.
Pokud člověk nemá znalosti marketingu a cílí svoje výroby či služby přímo na koncové zákazníky, možná není od věci oslovit jednu ze specializovaných firem které vám tyto služby, či lépe řečeno průzkumy, poskytnou, a pak se na jejich základě zaměřit na oslovování zákazníků. V případě cílení prodejů na případné distributory je zajímavou možností účastnit se různých společenských akcí, a dát tak o sobě vědět distributorům.
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým zákazníkům něco navíc, např. odborné články a konzultace na vašich stránkách. Ideálně krátké, výstižné s atraktivním nadpisem, pak je nasdílet na Facebooku a pokud budou stát za to a budou třeba i vtipné, rozšíří se už samy. Je to reklama, při které nikomu neplatíte a buduje dobrý vztah se zákazníkem.
Určitě využijte Google Analytics, poznáte své klienty a budete jim moci přizpůsobit Vaši prezentaci na webu.
![](https://lh5.googleusercontent.com/-l5Qhwwm33zQ/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/ABtNlbA2agO5o8JIvux2oUvepiet1cy0gQ/s96-c/photo.jpg)
Ostatní kategorie
![](/img-tmp/brand07.png)
PROFIT system franchise services s.r.o. prohlašuje, že nenese odpovědnost a nezasahuje do obsahu příspěvků zadaných uživateli prostřednictvím Fóra. Budou odstraněny příspěvky s reklamním sdělením, zjevně protiprávním obsahem či obsahem odporujícím dobrým mravům.
Přispívat mohou pouze zaregistrovaní uživatelé. IP adresa autorů příspěvků je přístupná všem uživatelům. Konto uživatele bude zablokováno v případě uveřejňování reklamních sdělení, odporujících dobrým mravům či poškozujících dobré jméno. V případě, že se s takovýmto obsahem setkáte, prosím, kontaktujte: redakce@franchising.cz.
Redakce si vyhrazuje právo využít část či celé příspěvky uveřejněné na Fóru portálu Franchising.cz v článcích, které bude na tomto portálu publikovat.