Varšavský veletrh Franchising 2011 skončil

Franchisoři opouštějí místo se spoustou kontaktů a budoucí franchisanti mají hlavy plné nápadů pro své vlastní podnikání. „Veletrh překonal naše očekávání. Zájem o licenci McDonald´s je velmi vysoký,“ říká Monika Dabrowska, managerka franchisové sítě pro Polsko. „Na veletrh přichází stále více uvědomovělých kandidátů, kteří přesně vědí, co hledají. Je to skvělé místo pro získání nových obchodních partnerů,“ dodává Dabrowska.
Letošní ročník veletrhu Franchising 2011 zaznamenal hned několik rekordů, a to nejen kvůli počtu vystavovatelů, který činil 65 podnikatelských nápadů, ale především z řad návštěvníků, kteří dorazili ze všech částí země. Veletrh Franchising 2011 je největší událostí v Polsku, která sdružuje pod jednou střechou nejvýznamnější rozvíjející se franchisové společnosti.
„Navštívili nás manželé až ze Slezska, kteří přišli na výstavu jen proto, aby se setkali s námi. V loňském ročníku se nám podařilo získat jednoho franchisanta, vše naznačuje, že tento rok bude ještě úrodnější," tvrdí Margaret May, manažerka lidských zdrojů ze společnosti AXA.
Pro mnoho lidí znamená návštěva veletrhu možnost, jak se setkat se zástupci předem vybraných firem, jiní jen hledají inspiraci k zahájení svého podnikání. „Nemám čas obejít všechny stánky, ale dorazil jsem sem proto, abych se setkal s jedním konceptem, který mě skutečně zajímá,“ říká Adam Kozlowski z Lodže. Mnoho lidí již má vyhlédnutý podnikatelský záměr a hledají společnost, která jim bude oporou na nejistém trhu.
Značný zájem zaznamenalo také diskuzní fórum, v němž se návštěvníci mohli blížeji seznámit s koncepty. Mezi pozvanými hosty byl mimo jiné také Brian Smart, Piotr Kuczynski a Michal Wisniewski, ředitel nadnárodní poradenské společnosti PROFIT system. Brian Smart vysvětlil, že cílem není v případě dobrého franchisora rychlý zisk z prodeje licencí, ale úspěch franchisantů, protože jen tímto způsobem se může síť co nejlépe rozvíjet. Piotr Kuczynski varoval o druhé vlně krize, která možná brzy zasáhne také Polsko, a Michal Wisniewski představil základní informace o konkrétních franchisových systémech./
Mnoho společností již naznačilo, že se bude účastnit také příštího ročníku veletrhu, protože je to účinný způsob, jak navázat kontakty s budoucími partnery.

PŘEČTI ČLÁNKY

Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Zajímají vás nové franšízové koncepty? Určitě navštivte Franchise Expo 3. dubna 2025 v Budapešti.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI