Mladí chtějí vyprat i džíny

Zatím provozujete pouze vlastní čistírny. Chcete se ale rozšiřovat i díky franchisingu. Jaká je nyní situace?
Jsme s několika zájemci v kontaktu, zatím ale není nic podepsáno, takže uvidíme. Lze říct, že problémeme u nás stále je, že se o franchisingu moc neví. Přitom franchisových systémů je hodně. Ale nepřicházejí noví zájemci, spíše se franchsisingu věnují stále stejní lidé. A to je škoda.
Jaké máte plány pro rok 2012?
Chceme otevírat další pobočky. A to jak vlastní, tak franchsisy. Ale nyní je těžké odhadnout počet nových čistíren. Faktem zůstává, že se zaměřujeme hlavně na velká města jako Praha, Brno nebo na Slovensku Bratislava. Tam už nyní víme, že budeme na podzim otevírat další, v pořadí už druhou bratislavskou pobočku. Všechna menší města jsou vhodná spíše pro naše potenciální franchisanty. To znamená místní podnikatele, kteří dobře znají město i místní klientelu.
Takže váš ideální franchisant je podnikatel klidně z menšího města, který rozumí místnímu trhu?
Určitě by to měl být člověk, který se o byznys bude sám starat. Žádný investor nebo finančník, který do toho jen vloží peníze a dál nic neřeší. Měl by být v dennodenním kontaktu se svými zaměstnanci, znát je. Vždyť i já jsem v kontaktu skoro se všemi svými zaměstnanci. A to už jich je 100.
Zvykli už si Češi chodit do veřejných čistíren nebo si stále perou a žehlí sami doma?
Za těch 11 let pozorujeme velké změny. Především u mladých lidí. Ti totiž často nemají čas na domácí práce, a řekněme si na rovinu, že v mnoha případech už ani prát nebo žehlit pořádně neumějí. Rozhodně ne tak, jako jejich rodiče. Obecně ale k nám chodí čím dál více lidí. Nejpopulárnější je praní a žehlení košil. Poslední dobou k nám lidé začali nosit ve velkém džíny.
Chodí si vyprat džíny?
Ano. On je totiž velký rozdíl mezi tím, jak si rifle operete doma v pračce, a jak to dokážou profesionálové v čistírnách. Ty džíny opravdu vypadají jako nové.
Kde se vaše služby nejlépe uplatní? Nejspíše jsou to obchodní centra…
Ano, je to tak. Nejvíce našich provozoven je v obchodních centrech. Je tam největší koncentrace lidí, což my potřebujeme. Máme vyzkoušeno, že nejlepší je umístit čistírnu v blízkosti potravin. Už víme, že jedno procento z nakupujících v potravinách poté přijde k nám. Proto doporučujeme umístit čistírnu blízko pokladen. Musí být stále na očích, aby si lidé na její přítomnost zvykli, musí si naši značku zapamatovat. Pak už je vcelku časté, že od pokladny míří k nám pro vyprané oblečení.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Půjčku můžete získat od 40 000 Kč do 30 000 000 K Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebujete půjčku? Potřebujete naléhavou finanční...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Půjčku můžete získat od 40 000 Kč do 30 000 000 K Dobrý den, hledáte legálního a spolehlivého věřitele? Potřebujete půjčku? Potřebujete naléhavou finanční...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Potřebujete financování pro váš domov, pro vaše podnikání, Koupit auto, Chcete-li koupit motocykl, Chcete-li začít podnikat, Nepochybujte o svých osobních...
Jak nejlépe propagovat firmu?
FINANČNÍ NABÍDKA S POJIŠTĚNÍM Abych pomohl jednotlivcům a podnikům zlepšit jejich finanční situaci během několika hodin, dávám příležitost všem lidem v...
Jak nejlépe propagovat firmu?
FINANČNÍ NABÍDKA S POJIŠTĚNÍM Abych pomohl jednotlivcům a podnikům zlepšit jejich finanční situaci během několika hodin, dávám příležitost všem lidem v...