Byznys na svatého Valentýna

Na svatého Valentýna Češi nejčastěji nakupují sladkosti, květiny nebo pozvou svého partnera na kulturní akci či večeři.
Úterý
14.02.2012
Obchodníci hlásí vyšší tržby. Přesto svátek zamilovaných není pro české obchodníky tak lukrativní jako například pro jejich americké kolegy.
 

Svatého Valentýna neslaví jen zamilované páry, ale také obchodníci. Daří se především prodejcům spodního prádla, parfémů a alkoholu. Naopak květinářství očekávají nižší tržby než v minulých letech. Podle časopisu Týden muži svým partnerkám květiny sice koupí, ale utratí za ně méně. "V praxi to znamená, že nepřipravujeme již tak často veliké pugety či kytice," říká Martin Hakr z Květinového klubu. Podle něj se na menších prodejích projevuje i fakt, že v době valentýnského svátku vzrostou nákupní ceny růží a veškerých červených květů o 30 až 50 procent.

V prodejnách kosmetiky nebo ve zlatnictvích je výjimečně o dvacet procent více mužů než žen. Obyčejně to bývá naopak. Specifické chutě zákazníků neunikly ani internetovým obchodům a portálům. "Naši zákazníci letos za dárky utrácí více než loni. Z dosavadních prodejů můžeme říct, že hodnota jednoho dárku se v průměru zvýšila přibližně o 30 procent," řekl České televizi ředitel Aukro.cz David Vychytil. Vyšší zájem hlásí i kina. Párů, které na promítání vyráží, je až o třetinu víc než obvykle.

Podle loňského průzkumu agentury Médea Research ale slaví v Česku tento svátek jen čtvrtina dotázaných, a to nejvíce lidé ve věku do 35 let. Naproti tomu Američané mají letos podle průzkumu společnosti National Retail Forum utratit oproti loňskému roku o více než osm procent - 126 dolarů (2350 korun) na osobu tak prý bude nejvyšší za posledních deset let.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019