Firmy se chystají inovovat

Receptem na úspěch v letošním roce bude posílit pozici na domácím trhu či přijít s novým výrobkem nebo službou, které zaujmou zákazníky. Shodla se na tom více než polovina ze stovky generálních ředitelů nejvýznamnějších tuzemských firem, které v rámci 3. průzkumu názorů generálních ředitelů oslovila poradenská společnost PwC Česká republika. Více než čtyři pětiny firem hodlají svůj růst financovat vlastními zdroji, bankovní úvěr k tomu doplní zhruba čtvrtina z nich.
Bohužel téměř dvě třetiny generálních ředitelů očekávají další zhoršení vývoje. Jsou však přesvědčeni, že se dokážou prosadit a i letos dosáhnout růstu tržeb. I když české firmy nepatří globálně k největším, stále se nenaučily hledat si silné partnery. “České podniky dělají strategickou chybu, když se snaží vše dělat samy. Jsou příliš malé a na světových trzích doplňují kapacity větších hráčů či zaujímají pozice jen v okrajových segmentech. Nevyužijí tak svůj potenciál,” říká Petr Smutný, partner v oddělení Podnikových financí a restrukturalizací PwC Česká republika.
Loni přibližně polovina firem zvyšovala počty zaměstnanců, necelá čtvrtina zachovala stavy a více než čtvrtina propouštěla. Porovnání s plány na rok 2011 tak ukazuje, že firmy většinou nabíraly více, než původně plánovaly, popřípadě méně propouštěly. Letos hodlá třetina (33 %) firem udržet své stavy beze změn. Počet zaměstnanců se zvýší u 36 % firem, klesne naopak u 32 %. “Rok 2008 roztočil spirálu pesimismu, kdy se firmy v panice zbavovaly i kvalitních, strategicky důležitých zaměstnanců, kteří jim za pár měsíců výrazně chyběli. Nyní se již poučily, úsporná opatření provádějí mnohem selektivněji a s ohledem na strategické potřeby v následujících letech,” dodal Andrew Krenek, ředitel v oddělení Poradenství pro řízení lidských zdrojů PwC Česká republika.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...